2018. április 11., szerda

Capuccino torta

Segítség!! Már 55 vagyok!!
Senki nem figyelmeztetett, hogy ez ilyen gyorsan elérkezik!! 😁😅
De ha már születésnap, akkor egy jó alkalom, hogy egy újabb tortát próbáljak ki. Néhány hete kitaláltam, hogy valami kávés-tejszínes tortát szeretnék. Szerintem nagyon finom lett!


A tésztája nagyon kávés, a krém pedig könnyű és tejszínes - mascarponéval és fehér csokival felturbózva.

Hozzávalók a tésztához:
- 3 db nagyobb tojás
- 15 dkg cukor
- 0,5 dl olaj
- 0,5 cs. sütőpor
- 3 adag capuccino-, vagy más kávépor (kb 6 dkg volt)
- 14 dkg liszt (a kávéporral együtt 20 dkg)
- 1 adag feketekávé
- annyi tej, hogy a kávéval együtt 1,5 dl legyen

A tojásokat a cukorral jó habosra kevertem, hozzáöntöttem az olajat, amivel tovább kevertem, majd még a tejeskávéval is. 
A capuccino port elkevertem a liszttel és a sütőporral, majd kézi habverővel hozzákevertem a tojásos masszához. A vajjal kikent 20 cm-es tortaformába öntöttem és 180 fokon kb 30 perc alatt készre sütöttem. (Tűpróba!)
Mikor elkészült, hagytam kihűlni, majd kettévágtam.


A krémhez:
- 25 dkg mascarpone
- 10 dkg fehér csokoládé
- 1-2 evőkanál porcukor
- 2 dl tejszín (esetleg habfixáló)

Tetejére valami dísz: kávészemek, csokidara, vagy például ami szerencsére volt még itthon, egy kis koktélcseresznye 😊

A csokoládét gőz fölött felolvasztottam, majd hagytam kicsit hűlni. A mascarponét kicsit kikevertem a porcukorral (én nem tettem bele csak 1 kanállal, így nem lett túl édes), majd a kihűlt csokival együtt is átkevertem. A keményre felvert tejszínt óvatosan hozzávegyítettem. A krémnek kb a felét belekanalaztam egy habzsákba. A többiből egy vastag réteget kentem a két tésztalap közé és vékonyan bekentem a torta tetejét és oldalát. A habzsákból a tetejére és az oldalára nyomtam díszítést és a tetejét kiraktam a koktélcseresznyével. A hűtőben néhány óra alatt szépen megdermedt.😍


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése