2018. április 25., szerda

Könnyű diótorta

A tél folyamán folyamatosan törtem és felhasználtam a diót, de szerencsére tavaly nagyon jól termett, így a padláson még rengeteg dió volt megtöretlenül. Így nekiálltunk és napokon keresztül az összes ráérő időnkben 😌 törtük és tisztítottuk őket. A Pisti törte, én pedig tisztítottam. Az eredmény kb 12 kg dióbél a mélyhűtőben. És persze jó sok a hasunkban! 😄 Adta magát, hogy milyen sütit is kellene csinálnom!! 😉


Mivel diónak nem vagyok híján, a tésztába is és a krémbe is akartam diót tenni, de azért szerettem volna, ha könnyű, légies lenne az eredmény. Így készítettem egy diós vizes piskótát és egy pudingos-tejszínes diókrémet.

Hozzávalók a piskótához:
- 5 db tojás
- 5 evőkanál víz
- 9 ek cukor
- 6 ek liszt
- 3 ek darált dió
- 1 kk sütőpor (de lehet, hogy legközelebb nem teszek bele)

A tojások sárgáját a vízzel és a cukorral alaposan kikevertem - szinte kifehéredik és kicsit "puffog". A fehérjéket is habbá vertem. A tojássárgás krémhez hozzákevertem az átszitált lisztet (amit előzőleg összekevertem a sütőporral) és a dióval, majd óvatosan beleforgattam a fehérje habját. A 26 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt tettem (vagy kikenném vajjal és megszórnám liszttel), beleöntöttem a tésztát és előmelegített 170 fokos sütőben kb 45-50 percig sütöttem. Nem nyitogattam a sütő ajtaját, csak kintről szurkoltam, hogy ne nője ki a formát, de pont a tetejéig nőtt fel.


Hozzávalók a krémhez:
- 3,5 dl tej
- 1 cs. van. puding
- 5 ek cukor
- 2 ek rum vagy finom házi pálinka (nálam az utóbbi!)
- darált dió (összesen 40 dkg-t daráltam, 3 kanálnyi került a tésztába, a maradék a krémbe)
- 2 dl tejszín
- meggy vagy cseresznye (én az elrakott szódás cseresznyémből tettem bele)

A pudingot a cukorral és a tejjel felfőztem, jó sűrűre, majd még melegen ráöntöttem a darált dióra. Elkevertem és megkóstoltam. Nekem pont jó volt, így tettem hozzá még egy púpos evőkanál cukrot, mert a Pisti általában úgy szereti, ha nekem egy picikét édes. Hozzákevertem a pálinkát is, majd a keményre felvert tejszínt is.


A kihűlt piskótát kettőbe vágtam, az egyik lapot megkentem bőven krémmel és rápakoltam a kimagozott cseresznyét. Sima befőttel is finom szerintem, de ez a szódával elrakott változat teljesen olyan, mintha rumos lenne! Rátettem a piskóta másik felét és beborítottam tortát a maradék krémmel. Majd a tetejére is tettem néhány cseresznyét. Utána irány a hűtő, hogy kicsit keményedjen a krém.

Pont olyan lett, amilyet szerettem volna: a tészta szinte elolvadt a szánkban, a krém pedig isteni diós, de mégis könnyed, kellemes!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése