2018. április 6., péntek

Húsvéti finomságok

Persze csak visszafogott mennyiséget sütöttem-főztem, hiszen folyamatos küzdelemben vagyunk a kilókkal - mint oly sokan mások is. A kenyérféléket sem tudjuk (és nem is akarjuk 😁) mellőzni ilyenkor, így igyekeztem ünnepi formába öltöztetni. Idén kiscsibe-zsömléket ettünk a sonkához és tojáshoz.


Nekem nagyon tetszett, és az íze és az állaga is klassz: a farka  finom ropogós, a többi picit zsömlésebb. Megsütöttem a fehér kovászoskenyér tésztájából is és a kedvenc acma tésztánkból is. 
Az elkészítése nagyon egyszerű: kisodortam egyforma rudacskákat, egymásra tettem őket, majd a végecskéket visszadugtam - ezek lettek a fejecskék.
Csippentettem nekik csőröcskéket, ragasztottam szemeket (szezámmagból illetve napraforgómagból) és a farkukat egy kicsit villával megformáztam.


Az egyedüli csibe még egyszerűbb: megsodrom a tésztát, az egyik végét egy hurokba visszadugom, az lesz a feje - a másik vége értelemszerűen a farka 😃


A másik nagyon egyszerű, de mutatós ünnepi étel a sonkával és tojással (és minden mással, amit szeretünk) töltött kenyér. Ezt régebben is megcsináltam már ténylegesen kenyértésztába töltve, most viszont ismételten az acma-recepthez nyúltam: ennek a tésztája egy picit édeskés és olyan, mintha kaláccsal ettük volna a sonkát!


A tésztát kinyújtottam kb 30x40 cm-re. A közepén egy sávot kicsit vastagabbra hagytam, a szélein a két sávot vékonyabbra nyújtottam, majd a sávokat enyhén ferdén, kb 2-3 cm vastagon felvágtam. Ahogy a kígyórétesnél szokták.
A közepére tettem a felszeletelt sonkát, megkentem mustárral, rápakoltam 3 db főtt tojást karikákra vágra, karikákra vágott csabai kolbászt, sajtot, összevágott paprikát és medvehagymát. Természetesen bármilyen töltelékkel nagyon finom - attól függ, hogy mit szeretünk, vagy éppen mi van otthon. Igazán remek felhasználása a hűtőben levő maradékoknak!
Majd két oldalról a csíkocskákat felváltva középre és egymásra hajtottam, így szép fonott lett a teteje. Hagytam kelni, majd lekentem tojással és kb 180-200 fokon megsütöttem.


Langyosan is finom, de hidegen is tökéletes! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése