2016. október 4., kedd

Erős Pista házilag

Tavaly ültettünk először chili-paprikát: egy kis tövet vettünk, amin temérdek narancssárga, hosszú, kicsit kunkorodó erős paprika nőtt. A Pisti szépen felfűzte, megszáradt és még mindig van belőle :) - pedig szeretjük az erőset, de valahogy lassan fogy (vagy tényleg sok termett!).
A magjából idén ültettem néhány tövet, de kicsit későre sikeredett - mire belejött volna az igazi termésbe már kezdett rosszabb idő lenni. De így is elég sok lett, gondoltam idén kipróbálom ledarálva eltenni.


Szedtem a kertben mindenféle paprikát és hozzátettem néhány nagyobb piros chilit, amit úgy kaptunk. Néhány héttel ezelőtt csöngetett be hozzánk egy ember, aki a Buddy egyik kölykét vitte el és szerette volna megnézni az apakutyát. Természetesen hosszasan elbeszélgettünk a kutyákról és minden másról :) Aztán egyik nap jelentkezett, hogy átugrana, hozna nekünk néhány apróságot. Persze nem apróság volt, hanem egy nagy vödör paprika, paradicsom, fokhagyma és bab! Mondhatom, nagyon zavarban voltunk, de örültünk is neki :) Az almapaprikát már eltettem üvegekbe, befőztem 4 adag lecsót is, a maradék egy része volt a chili, amit most használtam föl.


Többféle paprikát aprítottam össze: az erőseket csak összevágtam, az édeseket kimagoztam és úgy vágtam össze.
Került bele kb 4 dkg saját chili, 6,5 dkg a kapott chili, 6,5 dkg saját másik erős paprika, 17,5 dkg paradicsompaprika, 11 dkg saját édes paprika.

Az összeset beletettem az aprítóba és jól "összedaráltam". A teljes mennyiség 45 dkg lett. Ez első próbához szerintem elég is.
Az interneten általában azt írják, hogy 1 kg paprikához 20 dkg sót kell tenni, így az összeaprított paprikához hozzákevertem 9 dkg sót.


Miután jól elkevertem, hagytam állni. Már a paprika is engedett levet, a sózás után még levesesebb lett, így egy szűrőbe raktam, hogy jól lecsöpögjön, majd kis üvegekbe szedtem.
Ebből a mennyiségből 1,5 üvegnyi lett, plusz a levet is eltettem. Egy kicsi lé még így is kimaradt, azt kóstolgatjuk: nagyon finom és pont jó erős :)


Eredetileg a polcra tettem, mert állítólag ez a mennyiségű só már tartósít, de aztán beszélgettem az egyik tojásos nénimmel, aki azt mondta, hogy neki tartósító nélkül mindig megromlott.
Így biztos ami biztos inkább betettem a hűtőbe :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése