2016. október 12., szerda

Egyszerű túrós kuglóf

Mi nem sütöttünk (mármint a Mama) régen kuglófot, valamiért a Pisti sem akart soha ilyesmit enni (lehet, hogy az ő anyukája sütött és azért ? :D), viszont én már régóta szerettem volna egy szép kuglófformát. És csak kérnem kellett és a Peti hozott nekem egy szuper darabot: kellemes méret ÉS nem tapad le!
Azóta csináltam már benne néhány sütit, persze igazi, hagyományos kuglófot még nem - igaz, nem is tudom, hogy milyen a hagyományos kuglóf :).
Ezt az isteni receptet Rupaner-nél találtam, tényleg nagyon gyorsan elkészül és szuper finom.


Az alaprecept is tökéletes - azt már kipróbáltuk -, de most variáltam rajta egy picit: került bele sok-sok mazsola és csoki is.
Hozzávalók:
- 25 dkg túró
- 25 dkg vaj (én 10 dkg kókuszolajat és 15 dkg vajat tettem bele - ezentúl mindig így fogom!)
- 16 dkg cukor
- csipet só
- 1 van. cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 2 tojás
- 25 dkg (rétes)liszt
- 1 sütőpor
- ízlés szerint mazsola, étcsoki


A túrót, kókusz olajat, vajat, cukrot, csipet sót alaposan összekevertem, felhabosítottam. Hozzákevertem a tojásokat és beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet, majd beleszórtam a citromhéjat és a mazsolát. Körülbelül a felét belekanalaztam a forma aljába. Az apróra vágott csokit rátettem és befedtem a tészta másik felével.


Előmelegített sütőben 180 fokon 50 perc alatt szép pirosra sűlt. Néhány percig hagytam a formában, majd kiborítottam és hűlni hagytam.


A tetejére csináltam egy ganache-t: 2 dl tejszínt kicsit felmelegítettem, beletettem 2 csapott ek cukrot és 12 dkg étcsokoládét. Addig kavargattam, amíg felolvadtak a tejszínben, majd betettem egy kicsit a hűtőbe. Mielőtt ráöntöttem volna volna a tetejére habverővel kicsit átmozgattam. Ennek a mennyiségnek a fele pont elég lett volna a tetejére, de így most maradt még plusz egy csésze nasi  :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése