2016. október 19., szerda

Csicsókás pogácsa

Ültettünk csicsókát, mivel kaptunk a szomszéd bácsitól, de annak ellenére, hogy az ajánlása szerint a kerítés mellett tökéletes lesz, ha elültetjük, sajnos sokkal árnyékosabb volt az a hely, mint ami a növényeknek kellett volna. Most már tudjuk, hogy azon a részen szinte semminek sem elég a fény - már csak az odaültetett medvehagymában bízunk.


Szóval kiszedtük a kis gumókat, ami pont egy finom hajtogatott pogácsához volt elegendő. A recept ugyanaz, mint a sima krumplis pogácsáé, annyi különbséggel, hogy a csicsóka édeskésebb, sokkal több sót vesz fel.
Hozzávalók:
- 30 dkg csicsóka
- 70-75 dkg liszt
- 2 db tojás
- 10 dkg vaj
- 1,5 dl tej
- 1 ek cukor
- 1,5 ek só (részletekben, érdemes megkóstolni a tésztát és ha kell, még sózni)
- 3 dkg élesztő
- csipet szerecsendió és/vagy őrölt kömény, esetleg pici bors (egyik sem kötelező :) )
- 10 dkg sajt (opcionális)
- tetejére tojás vagy tejföl


A csicsókát megtisztítottam (csak kicsit lekapargattam a héját, mint az újkrumplinak), kevés sós vízben puhára főztem. Leszűrtem és villával jól összetörtem.
Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttattam, és a sajton kívül az összes hozzávalót jól összegyúrtam és hagytam pihenni.


Körülbelül 15-20 percenként nyújtottam és hajtogattam a tésztát - első két alkalommal a reszelt sajttal is megszórtam.


Annak, hogy leveles legyen a tészta az a trükkje, hogy mindig azonosan kell a hajtogatást végezni: mindegy a sorrend, csak ugyanazt a sorrendet kell mindig követni. Én így szoktam:


Az utolsó hajtogatás után is hagytam kelni: szép magasra megemelkedett.


Másfél centi vastagra nyújtottam, a tetejét késsel bevagdostam ( egy jó nagy élű késnek az élével megcsapkodom hosszában és keresztben ), majd egy kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggattam (jobban szeretjük a kisebb pogikat).
A tetejét most tejföllel kentem le és a forró sütőben a két tepsit egyszerre sütöttem légkeverésen 180-200 fokon, 20-25 percig. A fele időben megcseréltem a tepsiket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése