2016. április 12., kedd

Szülinapi csíkos torta

Az elmúlt napokban nem értünk rá szinte semmire, így nem tudtam pótolni az elmaradt tortát. A Pistinek minden évben sütök valami finomat, amit szeret - könnyű dolgom van, mert sok mindent szeret :) (A tavalyival is el vagyok maradva, de egyszer csak majd bepótolom, mert mindenképp szeretném, ha fent lenne a blogon - az is nagyon finom volt!)
Idén gesztenyével töltött csokis tortát sütöttem.


Ez önmagában nem olyan érdekes, és persze nem is nagyon szép, de a belseje sokkal izgalmasabb. Már nagyon sokszor sütöttem ilyet, vendégeknél is mindig nagy sikere volt - igaz régen lustaságból megvettem a kész piskótatekercset és ízlés szerint töltöttem: például vaniliás/túrós krémmel és málna/eper darabokkal vagy kétféle krémmel felváltva. 


Most magam sütöttem a piskótát és mivel roládot szinte soha nem szoktam csinálni a biztonság kedvéért kerestem egy tuti receptet. Magamtól biztosan nem így csináltam volna, de mivel tökéletesen megbízom Gizi receptjeiben, pontosan aszerint csináltam. 
A kakaós piskótalaphoz a hozzávalók:
4 db tojás
12,5 dkg porcukor
10 dkg liszt
2 dkg kakaó
2 ek forró víz
1 tk vaníliaaroma

Az egész tojásokat a porcukorral habosra kevertem egészen addig, amíg kb háromszorosára nőtt az állaga. Továbbkeverve beletettem az aromát és a forró vizet és még kevertem 2 percig. A lisztet és a kakaó port összekevertem, beleszitáltam tojásba és óvatosan belekevertem. A gáztepsibe beleraktam egy sütőpapírt és szépen elsimítottam rajta a keveréket. Az előmelegített sütőben 160 fokon 13 percet sütöttem - tűpróbáig. És itt jött a számomra furcsa megoldás, de működött! Enyhén lisztezett másik sütőpapírra borítottam a megsült tésztát, lehúztam a tetejéről a papírt és vizezett, de nagyon alaposan kicsavart konyharuhával letakartam és hagytam kihűlni. Nagyon izgi volt, aggódtam, hogy milyen állaga lesz a tésztának, de tökéletes maradt :). Amikor kihűlt a sütőpapírral együtt felcsavartam. (Legközelebb egy picit több lisztet kell szórni a papírra, mert voltak részek, ahol nehezebben vált el tőle a tészta.)


Közben elkészítettem a krémet: megfőztem 2 vaníliás pudingot 6 ek cukorral és kevesebb tejjel, mint a leírás - 1 liter helyett csak 8 dl került bele. 15 dkg vajat habosra kevertem 3 ek cukorral, belekevertem 40 dkg felengedett gesztenyemasszát majd a kihűlt pudingot. Egy kevés rumaromával ízesítettem még. 
A tésztát kigörgettem és a hosszabb oldalával párhuzamosan csíkokra vágtam. Kb 3-4 cm széles csíkok lettek - érdemes előre kimérni a tésztát, hogy egyforma darabok jöjjenek ki belőle. Minél szélesebb csíkokat vágunk annál kisebb és magasabb lesz a tortánk.
Arra a tálra kell elkészíteni, amin tálalni is akarjuk, mert átrakni később már nem nagyon lehet. 
Az első csíkot megkenjük a krémmel és a tál közepén elkezdjük csigavonalban feltekerni. (Később jutott eszembe, hogy tehettem volna bele meggyet is - ez most kimaradt, de - ilyenkor lehet a gyümölcsöket is a csíkok közé illeszteni.)


Szépen sorban ismételgetjük - a megkent a csíkokat körbe-körbe tekerjük, amíg el nem fogy a tészta.


A végére hagytam annyit a krémből, hogy a tetejét és az oldalát be tudjam vele kenni.


10 dkg gesztenyepürét nagy lyukú reszelőn lereszeltem és megszórtam vele a tortát, majd hűtőbe került egy éjszakára.
Mikor felvágom, akkor érvényesül igazán a "csíkossága" - a gesztenyés krém miatt sok-sok tejszínhabbal tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése