2016. április 25., hétfő

Tojással töltött tarjatekercs

Nagyon régi újságban találtam ezt a receptet - ha jól emlékszem egy húsvéti szám volt. Már akkor nagyon megtetszett, azóta sokszor megcsináltam és még mindig nagyon szeretjük.


Ez tökéletes vendégvárónak is, jó kiadós egy adag, a legnagyobb étkű vendégnek is elég szokott lenni egy "golyó".

Hozzávalók (4 személyre):
- 4 nagyobb szelet 10-15 dkg-os sertéshús - én tarjából szeretem a legjobban, mert kellően szaftos, de más    fajtából is lehet - a lényeg a méret: bele tudjuk csomagolni a tojást
- 4 db főtt tojás
- 8 szelet bacon szalonna
- 2 dl tejszín
- 2,5 dl viz (a fele lehet fehérbor is - talán még finomabb is)
- 1 ek liszt
- só, bors
- 2 ek olaj


Amíg a hússzeleteket kiklopfolom, addig a tojásokat megfőzöm. A húsoknak csak az egyik felét sózom, borsozom, a másik felére ráfektetem a baconszeleteket - általában 2 szelettel nagyjából le lehet fedni az egészet - majd a megtisztított főtt tojást a közepére téve feltekerem és hústűvel összetűzöm.
Az olajat felhevítem és a hústekercseket minden oldalukon kicsit megpirítom, majd felengedem a vízzel (víz és bor keverékével), lefedem és hagyom főni. Ha kell, egyszer megforgatom.
Ha puha a hús kiszedem az edényből és meleg helyen tartom. (Természetesen tálalás előtt kihúzom a hústűt!)
A tejszínt elkeverem a liszttel, aszerint, hogy a lé igényli-e lehet még egy picit sózni, borsozni, majd behabarom vele a húslevet. Egy picit rottyantok rajta és máris lehet tálalni.
Most rizibizit készítettem hozzá, de ettük már krumplipürével és/vagy zöldségkörettel is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése