2023. szeptember 4., hétfő

Édeskáposzta saláta

 Ez egy igazi, hagyományos, "békebeli", szerintem mindenki által ismert savanyúság - azt nem tudom, hogy a mai éttermekben előfordul-e, de régen tényleg mindenhol közkedvelt volt. Én általában nem tartósítom, csak üvegekben a hűtőben tárolom, mert frissen pont annyi készül, amit rövid idő alatt szívesen megeszünk.

Hozzávalók:
  • kb 1,5 kg édeskáposzta
  • 2 db nagy hagyma (vörös, lila vagy fehér - ki mit szeret)
  • 1 ek köménymag
  • 4 ek cukor
  • pici bors
  • 1 dl 20 %-os ételecet
  • 5-6 dl víz

A káposztát legyalulom/vékonyra vágom és egy nagy tálba elkezdem rétegezni a félbe és vékony szeletekre vágott (ez esetben lila)hagymával. Minden réteget megsózok.
A köménymagot kevergetve egy kicsit megpirítom, hozzáadom a cukrot, a vizet, borsozom és addig melegítem, amíg a cukor teljesen el nem olvad. Hozzáadom az ecetet is és a még langyos lével leöntöm az előkészített káposztát.
Mi szeretjük a köménymagot, de annyira nem, hogy az összes belekerüljön a savanyúba, így csak egy kis részét öntöm rá a lével együtt, a többit leszűröm. (Akkor sem történik nagy baj, ha esetleg elfelejtem - volt már ilyen 😌 - akkor az üvegbetöltéskor figyelek rá, hogy ne ragadjon az összes kömény a káposztára és akkor szűröm le a levet.)


Néhány óráig szoktam hagyni állni: a káposzta finom roppanós marad, de már teljesen átveszi a fűszerek ízét. A maradékot üvegekbe teszem és a hűtőben tárolom. Nem sokáig, mert elfogy 😋, de ezt túl sokáig nem célszerű a hűtő mélyén felejteni, mert felpuhul a káposzta és a színe sem lesz olyan szép, mint frissen. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom saláta, én is sokszor készítem télen. Én teszek hozzá még vékonyra reszelt sárgarépát és uborkát is, és csak annyit csinálok mint Te, pár nap alatt el is szokott fogyni nálunk is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen finom!? És milyen egyszerű! A múltkor nekem is eszembe jutott a répa, legközelebb biztosan teszek bele én is. :-)

      Törlés