2023. szeptember 24., vasárnap

Csokis banános piskótatekercs

 Csodálatos dolog, hogy manapság bármikor hozzájuthatunk sorbanállás nélkül a banánhoz. Amikor gyerekkorunkban Karácsony előtt nagy küzdelmek árán hoztak haza a szüleink néhány íztelen, éretlen, zöld banánt az igazán nagy öröm volt minden családnál - soha nem tudtuk kivárni, hogy megérjenek, hanem boldogan befaltuk még éretlenül. 😂 Életemben nem gondoltam volna, hogy a mondás: "A banánt is meglehet unni" valaha is közelíthet a valósághoz - végülis most sem untuk meg, de bárki képes elmenni a kipakolt banánhegyek mellett anélkül, hogy akár a szeme rebbenne. Most viszont megláttuk, ránk mosolygott, így hoztunk haza néhány szép darabot, aminek egy részéből ez az isteni piskótatekercs készült.


A piskótához 3 db tojásból sütöttem egy egyszerű olajos piskótát. A tojásokhoz hozzákevertem 15 dkg cukrot, 1,5 dl tejet, 0,5 dl olajat, beleszitáltam az 1 sütőporral elkevert 20 dkg lisztet és összekevertem. A tésztát egy sütőpapírral bélelt gáztepsibe simítottam, 170 fokon kb 15 perc alatt készresütöttem, majd a sütőpapírral együtt feltekertem és hagytam kihűlni.

A krém hozzávalói:

  • 2 db étcsokoládés pudingpor (főzős)
  • 6 ek cukor
  • 7 dl tej
  • 25 dkg vaj/margarin
  • 20 dkg cukor
  • 3 db nagyobb banán
A pudingot sűrűre főztem a cukorral és a tejjel, majd hagytam kihűlni. (Hűlés közben néhányszor meg kell keverni, hogy ne bőrösödjön a teteje, illetve folpackkal lezárni, ha nincs kedvünk kevergetni.) A szobahőmérsékletű vajat/margarint habosra kevertem a cukorral, majd tovább habosítottam a kihűlt pudinggal. A banánoknak a kanyarodó részét levágtam, kis darabokra vágtam és azt is hozzákevertem a krémhez.


A kihűlt piskótát kitekertem, bekentem a csokis krém 2/3 részével, az elejéhez eligazgattam a 3 db banán egyenes részeit, majd óvatosan feltekertem és a maradék csokis krémmel bekentem a tészta tetejét. Néhány órára betettem a hűtőbe.
A krém elképesztően finom lett - de tényleg! A piskóta a Pisti szerint nem lett annyira habos, ahogy ő elképzelte - lehetséges, de szerintem nagyon finom volt. Ami a lényeg: pillanatok alatt elfogyott és nagyon szerettük.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése