2020. szeptember 26., szombat

Török kenyér

Ez az egyik kedvenc kenyerünk. Aránylag gyorsan elkészül, viszont nagy hátránya, hogy nagyon gyorsan elfogy! A receptet Limaránál találtam.



Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt (átszitálva)
  • 2 csapott teáskanál só
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kk cukor
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl víz
  • a tetejére 1 felvert tojás és megszórni tetszés szerint szezám-, vagy lenmag. (de elhagyható, úgy is finom)
Az összes hozzávalót alaposan kidolgoztam. Rugalmas tésztát kaptam, amit hagytam kb a duplájára kelni, átmozgattam egy kicsit és hagytam újra kelni.
Utána a sütőpapírral bélelt nagy gáztepsi közepére helyeztem és a kezemmel finoman köralakúra kinyújtottam - amekkorára a tepsi mérete engedte. Kb 20 perc múlva olajos kézzel mintát nyomtam a tetejébe: körbe egy "szegélyt" a tészta szélével párhuzamosan, majd a középrészbe kis négyzeteket nyomkodtam az ujjaimmal. Lekentem a tojással, megszórtam szezámmaggal és hagytam még kb 20 percet kelni.

Előmelegített 200 fokos sütőben sütöttem. Eredetileg 30 perc van megadva a receptben, de ez sütőfüggő, érdemes figyelni: nekem kb 20-25 perc alatt elkészül.


Bármihez kóstoltuk eddig, mindenhez tökéletes volt. Úgy érdemes számolni vele, hogy frissen 4 éhes ember egyszerre megeszi, mert olyan finom. Vagy 3? 😉




2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű kenyér!Nagyon szépen megformáztad,ki kell hogy próbáljam. A vírus miatt ritkán megyek boltba, élesztőt szerzek be hátha megint hiánycikk lesz, és a kifli mellett ezt az egyszerű kenyeret fogom sütni. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp próbáld ki! Mi nagyon szeretjük. De figyelmeztetlek, hogy könnyen függőséget okoz :-)

      Törlés