2020. szeptember 28., hétfő

Egyszerű almás-mákos süti

 Nagyon szeretjük a mákot (IS) és mivel az almafánk bőségesen terem, így logikus volt a döntés, hogy valamilyen almás-mákos sütit kellene csinálni. Az almás-mákos pite nagyon nagy kedvencünk, gyakran szoktam sütni, de most valami mást szerettem volna. Eszembe jutott a mákos bögretészta, amit régen sokszor csináltam - így született ez a nagyon puha, nagyon szaftos, nagyon finom új kedvencünk.



Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg darált mák
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 dl tej
  • 1 tk fahéj
  • a töltelékhez kb 1,5 kg alma, ízlés szerint fahéj


A tojásokat alaposan kikavartam a cukorral, amíg habos nem lett. A puha vajat hozzáadtam és tovább kavartam. Hozzáöntöttem a tejet és belekevertem a darált mákot, a fahéjat. A lisztet és a sütőport összekevertem, beleszitáltam és az egészet elkevertem. Egy közepes méretű (25x32 cm) tepsit kikentem vajjal (vagy kibélelhetjük sütőpapírral) és a tészta felét belesimítottam az aljába. Ezen eligazgattam a kicsit a levétől kinyomkodott, legyalult almát és megszórtam fahéjjal. (A fahéjat is imádjuk, nem tud sok lenni - de ha valaki nem szereti, kihagyható.)


A tészta másik felével betakartam az almaréteget és előmelegített sütőben 160 fokon kb 45 perc alatt megsütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni, majd kockákra vágtam.


Tényleg nagyon egyszerű - szinte leírni hosszabb a receptet, mint megcsinálni! 😍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése