2022. március 27., vasárnap

Eperzselés-túrós emeletes torta

 Már régóta szerettem volna kipróbálni valami ilyesmi sütit, és amikor Gizinél megláttam a receptet, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem! Persze egy kicsit alakítottam rajta - mint mindig-, és persze nem lett olyan gyönyörű, mint az eredeti, DE nagyon finom és nagyon szerettük.



Az egyik változtatás a torta alja volt: mivel a Pisti nem szereti a kekszes alapokat, gondoltam sütök egy kakaós torta-alapot. Az olajos piskótára esett a választásom, aminek az egyetlen baja az volt, hogy túl jól sikerült: vastagabb lett, mint gondoltam. Így utólag a látvány alapján le kellett volna vágnom belőle, de mivel nagyon finom volt, a Pisti azt mondta, hogy így tökéletes. Na, azért azt nem mondanám, esztétikailag igencsak hagy maga után kivetni valót. 😆


Hozzávalók a kakaós piskótához:
  • 3 db tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 0,5 dl olaj
  • 17 dkg liszt
  • 3 dkg kakaó
  • 10 gr sütőpor (ez lehet, hogy kicsit sok volt, pedig az eredeti recepthez képest csökkentettem)
Habosra kevertem a tojást a cukorral, majd hozzáadtam a tejet és az olajat. A lisztbe beletettem a sütőport és a kakaót, ezt beleszitáltam a tojásos keverékbe, majd egy 22 cm-es tortaformában előmelegített 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt készre sütöttem, majd hagytam kihűlni.


A töltelék ránézésre bonyolultnak tűnik, de inkább csak hosszadalmas - mindig kell hagyni egy kis időt a rétegek között, hogy megfelelően megdermedjenek.
A túrós réteget külön-külön érdemes elkészíteni, tehát az alábbi mennyiség kétszeresére van szükség.
Hozzávalók a túrós réteghez:
  • 25 dkg túró
  • 8 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • narancshéj (esetleg citromhéj, de elhagyható)
  • 10 gr zselatin
  • 1 dl tejszín
A túrót összekevertem a cukrokkal, a narancshéjjal, majd a tejszínt kicsit felmelegítettem, elkevertem benne a zselatint és hozzákevertem a túrós masszához. Ezt a tölteléket elsimítottam a már kihűlt kakaós piskótán. A biztonság kedvéért rátettem a piskótára a tortaforma karimáját, de nem volt olyan folyékony a túrós krém, akár anélkül is megállt volna.
Betettem a hűtőbe egy kis időre, amíg teljesen megdermedt. (minimum fél óra)


A két túrós réteg közé én eperzselét készítettem - könnyű dolgom volt, mert nagyon finom saját eperdzsemmel tudtam dolgozni: egy fél üveg (3-4 dl) eperdzsemet összekevertem a pici langyos vízzel elkevert 20 gr zselatinnal, majd ezt rákentem az első réteg, megdermedt túróra és visszatettem a hűtőbe.

Miután megszilárdult a zselé (ez is kb fél óra volt), újra elkészítettem a fenti túrós krémet, rákentem a zselé tetejére és mehetett vissza a hűtőbe.

A végén már csak a csoki hiányzott: 10 dkg étcsokit megolvasztottam és megpróbáltam ráönteni a tetejére - ami persze nem nagyon sikerült, mert a hideg túrón gyorsan megdermedt, így szokásosan csúnya (na jó, rusztikus) lett a teteje (is). Legközelebb egy kicsit sűrűbb ganache-t fogok csinálni (10 dkg étcsokihoz nem egészen 1 dl tejszín, 1-2 dkg vaj) és az valószínűleg szebben szétfolyik a tetején.





2 megjegyzés:

  1. Drága Sylvia, ez a torta így tökéletes ahogyan van, egyet értek Pistivel. Elnézésedet kérem, hogy csak most néztem be hozzád..... nagyon köszönöm hogy megemlítettél, és belinkelted a receptet. Örülök hogy most sem csalódtál.

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jókívánságot. Remélem, Nektek is nagyon kellemesen telt az ünnep! A torta tényleg isteni: könnyű dolgom volt a remek recepttel. Puszillak.

      Törlés