2022. március 24., csütörtök

Kölesfasírt

 Amikor 3 évvel ezelőtt elhagytuk a húsevést, nem gondoltam, hogy ilyen finom fasírtot fogunk enni! 😉 Azon kívül, hogy nagyon finom, még egyszerű és egészséges is!


Hozzávalók:
  • 12 dkg köles
  • 1 db közepes vöröshagyma
  • 2 ek olaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db tojás
  • 1 tk só
  • 1 tk pirospaprika
  • 1/2 tk őrölt bors
  • 3 tk majoranna
  • 3 púpos ek zabpehely
  • zsemlemorzsa


A kölest megmostam egy szűrőben, majd 3x mennyiségű vízben megfőztem.
A vöröshagymát apróra vágtam és az olajon megdinszteltem.
A zabpelyhet ledaráltam (lehet helyette zabpehelylisztet is használni, de így is tökéletes).
Amikor már nem volt forró a köles, hozzákevertem a hagymát, az áttört fokhagymát és az összes fűszert és a zabpelyhet. Tökéletes "fasírt"-állaga lett.
Érdemes óvatosan adagolni a fűszert és kóstolni, hogy olyan íze legyen, ami leginkább megfelel az ízlésünknek! 
Kis golyókat formáltam belőle, megforgattam a zsemlemorzsában és megsütöttem. Lehet forró olajban (ami nem túl egészséges, de nagyon finom), vagy tepsiben, amiben szintén szuper állaga lesz és sokkal kímélőbb. Én 180 fokon szoktam sütni kb 30 percig, félidőben megforgatva a fasírtokat.

Főzelékhez feltétként szoktuk enni, de most egy kis krumpli pürét csináltam hozzá és a saját cseresznye befőttünkkel tálaltam. 😋



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése