2018. október 3., szerda

Fűszeres banánkenyér gazdagon

Mostanában gyönyörű édes banánokat vettünk, amit aztán nem győztünk persze megenni! 😊 Viszont így jó alkalom volt arra, hogy finom banánkenyeret süssek.
A receptet az internetről innen-onnan szedtem, de szerintem majdnem tökéletes lett - talán egy picit több cukrot elbírt volna. (Pedig a banánok igazán édesek voltak!)


Hozzávalók:
- 3 db banán
- 2 db tojás
- 12 dkg tejföl (vagy joghurt)
- 10 dkg olvasztott vaj
- 10 dkg cukor (legközelebb egy picivel lehet több)
- 25 dkg liszt
- 1 csapott ek kakaó (kb 1 dkg volt)
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 csipet kardamom, gyömbér, szegfűbors
- 1 kávéskanál fahéj
- 2 marék dió (kb 8 dkg)
- 1 marék mazsola
- 5 dkg kókuszreszelék



Kettő banánt villával összetörtem, majd összekevertem a tejföllel, a 2 db tojással, a vajjal és a cukorral. Egy külön tálban összekevertem a lisztet a szódabikarbónával, a kakaóval és a fűszerekkel és beleszitáltam a banános keverékbe.
Könnyedén összekevertem és a végén még hozzáadtam a mazsolát, az apróra tördelt diót és a kókuszreszeléket.
A kalácsformát kibéleltem sütőpapírral és elegyengettem benne a masszát.
A tetejére a harmadik banán került karikákra vágva.


Előmelegített sütőben 175 fokon sütöttem 1 órán keresztül. A biztonság kedvéért megszúrtam, hogy tuti legyek benne, hogy a belseje is jól megsült! 
A sütőből kivéve hagytam kicsit hűlni - illetve most kicsit többet, mert közben elmentem itthonról.
Nagyon finom lett, a diódarabokat és a mazsolát lehet érezni benne, a fűszerek nem lettek tolakodók, csak kellemes összhatást adtak.
A Pisti természetesen evett hozzá egy kis lekvárt is, de szerintem anélkül is tökéletes. 😉



Mostanában újra előkerült nálunk a banánkenyér. 😀Nagyon finom lett, amit Nutellával bolondítottam meg! 
A recept nagyrészt megfelelt a fenti leírásnak, a változás annyi, hogy a kakaót kihagytam és a fűszerek közül is csak a fahéjat tartottam meg. Viszont! A tészta felét belekanalaztam a formába és néhány kanál nutellát kentem rá.

Utána következett a tészta másik fele és erre is néhány kanál Nutella, kicsit "összekócolva". Sütés közben a teteje kellemesen megrepedt, a csokis krém pedig rásűlt. 😋


A belsejében csak kicsit látszik a Nutella réteg (többet kellett volna tenni??), viszont az íze csodás! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése