2018. szeptember 4., kedd

Túrós kalács és tekercs-muffin

Jó ideje nem sütöttem kalácsot, pedig egy ideje ígérgettem a Pistinek. Aztán hirtelen gondoltam egyet, és ezek születtek.


A tésztához összeállítottam egy finom, rugalmas kalács-tésztát:
- 50 dkg liszt (sima és rétes vegyesen)
- 8 dkg cukor
- csipet só
- 1 db tojás
- 2 dl tejszín
- 5 dkg vaj
- 2 dkg élesztő
- 1 citrom reszelt héja
- kevés tej, amennyit még a tészta felvett (kb 0,5 - 1 dl)


Amikor megkelt a tészta kettőbe vágtam, téglalapra  nyújtottam és megkentem a töltelékkel. A töltelékhez kikevertem 50 dkg túrót 2 db tojással, kb 10 dkg cukorral és 10 dkg mazsolával. A tésztát feltekertem, mint a bejglit.
Az egyik tekercset egyben hagytam és a vajjal kikent kalácsformába helyeztem.
A másikat 12 darabba vágtam, mintha kakaós csigát akarnék sütni és a vajjal szintén kikent muffin-formába raktam őket. (enyhén szólva sem volt egyszerű, mert a tészta puha volt és nem tartotta magában az összes tölteléket, így a kimaradt túrót még a tetejére kanalaztam)


A formákban hagytam még kelni kb fél órát, majd előmelegített 180 fokos sütőben kb 35-40 perc alatt készre sütöttem.
A túró látványra szinte teljesen eltűnt, viszont nagyon finom lett. És egyébként is, szokásunkhoz híven, sok-sok lekvárral megkenve ettük! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése