2018. október 4., csütörtök

Karalábéfőzelék húsgombóccal

A karalábét hosszú ideig csak levesbe tettem. Egészen addig, amíg egyszer bőséges karalábé-termésünk nem lett! Akkor csináltam belőle először főzeléket, ami nagyon-nagyon nagy kedvencünk lett. Az alaprecept Gizitől származik - mint oly sok másik! 😍


2 db szép nagy karalábét megtisztítottam és aránylag kicsi, egyforma kockákra vágtam. Kevés zsiradékon megfonnyasztottam egy apró kockákra vágott közepes vöröshagymát, rátettem a karalábét, felöntöttem vízzel és kicsit megsóztam. Amíg felforrt, addig gyorsan összeállítottam a húst.


A húsgombóchoz 40 dkg darált húst összekevertem 1 tojással, 2 púpozott ek zsemlemorzsával és sóztam, borsoztam. Nagyjából egyforma gombócokat formáztam belőle (kb 15 db lett), és a forrásban lévő karalábéfőzelékbe tettem. 
Így gyorsan összekapja a forró lé a gombócokat és nem esnek szét. Aztán visszavettem a hőfokot és addig főztem, amíg minden megpuhult. Nem volt hosszú idő, kb 15-20 perc.


A végén már csak be kellett habarni: 2 dl tejfölt kikevertem 1-2 ek liszttel (vagy réteslisztet vagy kukoricalisztet szoktam használni)  és besűrítettem vele a főzeléket. Ha szükséges lehet még egy picit utánafűszerezni, aki szereti használhat vegetát is - én nem nagyon vagyok oda érte. Persze akkor kevesebb sót kell használni!
Szerintem ezzel az egyszerű, visszafogott fűszerezéssel jobban kijönnek az ízek. Mi nagyon szerettük!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése