2020. június 28., vasárnap

Sajtkrémmel töltött banánkenyér karamell öntettel

Szinte minden bevásárláskor veszünk banánt, de csak ritkán tudom őket addig megőrizni, hogy jó érettek legyenek. Most sikerült, így gyorsan nekiláttam ennek a hiper-szuper banánkenyérnek! A receptet a 'Tasty' applikáción találtam.



Először kivettem a tejszínt a hűtőből, hogy ne legyen nagyon hideg (felvegye a szobahőt 😉) és elkészítettem a sajtkrémet. Az eredeti recept a hozzávalók között 45 dkg krémsajtot ír, én kevesebbet tettem bele, de még így is kicsit sok lett szerintem. Vagy a tészta volt kevés? Azt hiszem, legközelebb még egy  picit csökkentem a krémsajtot.
  • 40 dkg krémsajt (legközelebb 30 dkg-val próbálom ki)
  • 6 dkg porcukor
  • vaníliás cukor vagy 1 teáskanál vanília kivonat
A hozzávalókat csak egyszerűen alaposan összekevertem.



Most következett a banánkenyér rész. Ebben nem volt sok turpisság, ez egy sztenderd, egyszerű recept.
  • 4 db érett banán, villával összetörve
  • 20 dkg liszt (én simát használtam, lehetett volna teljeskiörlésű is, de abból nekem most csak rozs volt itthon, azt pedig inkább nem próbáltam ki 😀)
  • 10 dkg cukor
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 db tojás
  • 4 ek olaj
  • 1 tk fahéj
  • pici só
Az összes hozzávalót alaposan összekevertem és máris rétegezhettem a kikent kuglóf-formába! A tészta felét belekanalaztam a formába, majd kanállal (esetleg fagylaltos kanállal) a sajtkrémet beleadagoltam.


Arra érdemes figyelni, hogy a sajtkrém a banános részen belül maradjon, ne érjen a forma széléhez, mert akkor nem éri szépen körbe a banánkenyér a krémet. Az aljára is inkább kicsit több tésztát érdemes tenni, hogy ott is megmaradjon végig a tészta a krém körül! 
Kanállal eligazgattam egy kicsit a krémet, majd rákanalaztam a maradék banánkenyeret. 



Előmelegített 180 fokon 30-35 perc alatt szép pirosra sült.
Amíg sül a tészta, érdemes elkészíteni a karamell öntetet.
Az igazi kihívás nekem ebben rejlett, mert még életemben nem csináltam semmilyen karamelles dolgot. Kicsit izgultam is, ami teljesen jogos volt! 😃
Így utólag szerintem a karamell is egy kicsit sok lett, de ezt nem érdemes csökkenteni, mert nagyon finom!
  • 20 dkg cukor
  • 6 dkg vaj (eredetileg 6 ek vajat ír, de azt nem, hogy olvasszuk fel)
  • 120 ml tejszín (nem hideg!) - lehet, hogy ebből elég lenne picit kevesebb is és akkor sűrűbb lenne a karamell??



A cukrot közepes hőfokon elkezdtem melegíteni. Amikor folyékonnyá vált hozzá adtam a vajat, ismét alaposan összekevertem. Utána levettem a tűzről és a szoba hőmérsékletű tejszínt hozzáöntöttem és addig kavartam, amíg egyneművé nem vált. Hagytam hűlni.
A kisült banánkenyeret is rácson hagytam hűlni, aztán a karamellt óvatosan ráöntöttem a süti tetejére. Lehetséges, hogy még várni kellett volna a karamellel, hogy ne folyjon le annyira 🤔, de már nem volt hozzá türelmem.
Így nem lett annyira szép, mint lehetett volna, de nagyon finom és különleges süti szerintem!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése