2020. június 29., hétfő

Rakott krumpli savanyú káposztával

Nagyon szeretjük a különböző rakott ételeket és ezek közül a rakott krumpli sem kivétel. A mostani változat hús nélkül készült, de nem kell megijedni, mert így is nagyon-nagyon finom!



Hozzávalók:
  • 10 db (kb 1,5 kg) krumpli - nem szoktam mérni a mennyiséget és nagyjából egyforma méretű darabokat érdemes választani, hogy egyszerre főljön meg mindegyik
  • 6-7 db tojás
  • 50-60 dkg savanyú káposzta
  • 3-4 dkg kókuszolaj
  • 1 ek olaj
  • 20 dkg füstölt tofu
  • bors
  • tejföl
Föltettem főni héjában az egész krumplikat, egy másik edényben keményre főztem a tojásokat és egy harmadikban a kókuszolajon megdinszteltem a savanyú káposztát. Ha nagyon savanyú a káposzta érdemes főzés előtt egy kicsit átmosni.
Amikor elkészültek mindent megpucoltam és vékonyra szeleteltem a füstölt tofut.
A tepsi alját megkentem az olajjal és elkezdtem rétegezni a hozzávalókat: egy réteg (5 darab) főtt  burgonya szeletelve és sózva. Erre jöttek a szeletelt kemény tojások (ezt is sóztam, kicsit borsoztam), majd következett a dinsztelt savanyú káposzta. Jöhetett a tejföl - ízlés szerint. Mi nagyon szeretjük, így nem sajnáltam! Kiraktam a szeletelt tofuval és a tetejére ismét a krumpli került. Az egész megkoronázásaként a tetejére ismét tejfölt kentem, majd mehetett a forró sütőbe, amíg szép pirosra sűlt.



Egyáltalán nem mutatós, de gyors, egyszerű és nagyon finom. Természetesen még a tányéron is tejföllel kínálom! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése