2020. január 4., szombat

Málnás-diós pite

Mikor megláttam Gizinél ezt a gyönyörű sütit, azon nyomban hozzá is álltam. Mivel nálunk az áfonya elég drága volt, viszont málnám volt a mélyhűtőben, egy kicsit megvariáltam - ahogy szoktam 😃 - és azonnal meg is sütöttem.


A tészta hozzávalói:
- 20 dkg liszt
- 15 dkg vaj
- 5 dkg porcukor
- 1 db tojás
- 2 tk sütőpor
- pici só

Összegyúrtam, kibéleltem vele a pite-formát, majd betettem a hűtőbe, amíg elkészült a diós töltelék.



A töltelék hozzávalói:
- 20 dkg darált dió
- 10 dkg puha vaj
- 1 dl habtejszín
- 15 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 2 db L-es tojás
- 1 csomag vaníliás pudingpor (ha nincs, akkor kb 6 dkg liszt)
- 1 kk őrölt fahéj
- kb 30 dkg málna (vagy valamilyen gyümölcs) a tetejére


A puha vajat habosra kevertem a cukrokkal, majd hozzáadtam a tojásokat és azzal is elkevertem. A gyümölcs kivételével az összes hozzávalót beletettem, átforgattam, majd rásimítottam a a tésztára. A gyümölcsökkel megszórtam a tetejét, majd előmelegített 170 fokos sütőben 50 percig sütöttem.
Amikor elkészült hagytam kicsit hűlni, majd 10 dkg étcsokiból és 1 dl tejszínből készült ganache-t simítottam a tetejére.



Isteni finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése