2020. január 3., péntek

Tojáskrémes sajttekercs

Hasonló recept rengeteg van a világban, nekem is legalább 30 éve megtalálható a receptes füzetemben, de egészen mostanáig soha nem készítettem el. Igazság szerint az rettentett vissza, hogy hogyan is lehet kinyújtani a felmelegített sajtot?? Most kipróbáltam és rájöttem, hogy nagyon könnyű nyújtani, csak arra kell vigyázni, hogy legyen mit! Ugyanis nagyon könnyen kifolyik, ha nem megfelelő zacskóban melegítjük! 😂


Először az eredeti utasításokat követve felkockáztam 30 dkg trappista sajtot, dupla zacskóba tettem és elkezdtem meleg vízben főzni, amíg egyállagúvá válik. Na, ez nekem úgy jött össze, hogy mikor kivettem volna, kiszakadt a zacskó. Mindkettő! 😌 Igyekeztem menteni a menthetőt és amennyit lehetett, kihalásztam a vízből. A nyújtás ehhez képest gyerekjáték volt!

Időközben elkészült a töltelék is.


Hozzávalók a töltelékhez:
- 5 db tojás keményre főzve, összetörve
- 1 db tömlős sajt
- 5 db kockasajt
- 10 dkg vaj
- 1 közepes fej lilahagyma apróra vágva
- 1/2 piros színű kalifornia vagy 1 db kápia  paprika apróra vágva
- kb 5 dkg összevágott oliva bogyó
- kevés kígyóuborka apróra vágva

A sajtokat a vajjal összekevertem, kikevertem, majd a többi hozzávalót is beleforgattam.
A kinyújtott sajtra rákentem a tölteléket és feltekertem, mint a bejglit. A hűtőben hagytam összeérni, majd lehet szeletelni.


Nagyon finom lett, de azért látható rajta, hogy megszenvedtem a sajtnyújtással!
De mivel tényleg nagyon ízlett nekünk, újra elkészítettem. Jól kicseleztem, mert a tölteléket az előre, vékonyra felszeletelt sajtokba töltöttem be. 😂




1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, szívesen megkóstolnám! Engem is az tart csak vissza hogy elkészítsem, hogy túl macerásnak találom..... ahogy olvasom, Neked sem ez lesz a kedvenced.

    VálaszTörlés