2017. szeptember 28., csütörtök

Káposztás négyszögek

Eredetileg természetesen pogácsáknak indultak, de közben sok dolgom volt, így az egyszerűbb négyszög formát választottam. Azon túl, hogy így pillanatok alatt feldaraboltam, még leeső részek sem keletkeztek 😃.



Hozzávalók:
- 50 dkg sima liszt
- 25 dkg dinsztelt káposzta
- 2,5 dkg élesztő
- 1 dl olaj
- só
- bors
- kb 2 dl víz
- tojás a tetejére

Kis darab fejeskáposztával nem szoktam soha kezdeni: 1. mivel nagyon szeretjük 2. egy kosszal érdemes letudni nagyobb mennyiséget. Mostanában elhagytam a reszelős módszert (szinte mindig sikerült az ujjamat is elreszelni, hiába próbáltam koncentrálni 😓) és áttértem az aprítógépre. Kockákra vágom a káposztát és így pakolom az aprítóba - így is kicsit pepecselős, de legalább az ujjaim megússzák. Alaposan sózom, állni hagyom. Legalább fél óra múlva jól kinyomkodom és zsiradékon megdinsztelem. Szoktam ilyenkor is sózni, kicsit borsozni és picikét cukrozni. 
Mivel nem olyan régen csináltam káposztás rétest most csak a megmaradt dinsztelt káposztát kaptam elő a hűtőből. Ha hosszabb ideig nem használom fel, akkor a maradékot mindig elteszem a fagyasztóba.


Az összes hozzávalót összedolgoztam, hagytam kelni, majd 3x (vagy négyszer?) hajtogattam. Négyszögre formáztam a tésztát és kinyújtottam - igyekeztem a négyszöget megtartani, hogy nagyjából egyformára tudjam darabolni őket. A tészta tetejét egy késsel megvagdostam, fölvágtam négyszögekre majd a tetejét megkentem a felvert tojással.
Előmelegített 200 fokos sütőben kb 40-45 perc alatt megsütöttem. Arra figyelni kell, hogy ne süssük nagyon sötétre, mert akkor nagyon kemény lesz: akkor van kész, ha az alja közepesen barna és elég kemény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése