2017. június 3., szombat

Pavlova torta eperrel

Mostanában kevesebb időm jut "unatkozni", mivel szerencsére el kezdtek teremni a zöldségek, gyümölcsök, így reggeltől estig rengeteg a tennivaló. 
Végre az eper is bőségesen terem, a mélyhűtőben még rejtőzik néhány adag tojásfehérje, így semmi sem gátolhatott meg abban, hogy süssek egy isteni Pavlovát.


Az első próbálkozásom tavalyelőtt volt, de annak az eredménye Pavlova helyett Eton Mess lett: csak darabokban tudtam leszedni a habcsókot a sütőpapírról, így a habbal és gyümölccsel rétegezve pohárdesszertté avanzsált.


A tavalyi málnaérés újabb próbálkozásra ösztökélt: ez már hasonlított és nagyon finom is volt, de azért még nem lett tökéletes.


Most viszont a habcsók karika is gyönyörű lett, nem tört, nem esett össze és az íze is isteni.
Hozzávalók:
- 3 db tojásfehérje
- 20 dkg kristálycukor
- csipet só
- 1 tk almaecet (10 % kellett volna, 1 kk, de most ez volt itthon)
- 1 ek étkezési keményítő

A fehérjéket a sóval el kezdtem habbá verni, mikor már kifehéredett, folyamatos keverés mellett több részletben hozzáadtam a cukrot. Jó kemény volt már, amikor beletettem az ecetet, majd a keményítőt és még néhány percig vertem.
A nagy tepsibe egy sütőpapírt terítettem, a közepére halmoztam a habot és szépen kör-alakúra igazítottam. Nem cél, hogy sima legyen, sőt, kicsit rusztikusan szerintem szebb.
Előmelegített sütőben 100 fokon egy órán keresztül sütöttem, szárítottam, majd lezártam a sütőt és hagytam a habcsókot a sütőben hűlni. Elég lett volna egy fél óra, de éppen a cseresznye lekvár eltevésével voltam elfoglalva, így csak kb 1 óra múlva vettem ki és tettem a sütőpapírral együtt egy rácsra tovább hűlni.


Időközben a lekvár elkészült és a kóstolgatásával annyira eltelítődtünk, hogy a Pavlovát végül nem ettük meg. Lehúztam róla a sütőpapírt, egy tortatálra raktam és eltettük mára.


Tálalás előtt felvertem 2 dl tejszínhabot, rákentem a habcsók karika tetejére és ráhalmoztam jó sok megtisztított epret. 
Nagyon örültem, mert még a vágáskor sem esett szét, hanem egész szabályos szeleteket sikerült belőle vágni. Na és az íze! Na az csodás!


2018.06.24.

Mostanában - a Peti javaslata szerint - nem egy nagy karika habcsókot szoktam sütni, hanem külön-külön kis "tányérkákat". Ebből a mennyiségből kb 8-10 db kis habcsók jön ki.


Igazán nagyon praktikus, mert nem kell vágni és így a tálalás is nagyon szép. Szerintem. 😍


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése