2016. november 28., hétfő

Adventi mézesek

Harmadik próbálkozás.
Bizony felnőtt fejjel kicsit nehezebb belekezdeni, mintha már gyerekként is csináltam volna, segédkeztem volna mézes sütésnél, de főleg díszítésnél. Egyszerűbb megtanulni, ha az ember látja a fogásokat, hogy milyen állagúnak kell lennie például a terülőmáznak. 


De a múlton kár szomorkodni - harmadik éve rendületlenül gyártom a mézes adventi koszorúkat és figurákat és egyre jobban megy. Néhány év és talán olyanok lesznek, amivel már meg leszek elégedve. MINDENT az internetről, a FB-ról szedtem, köszönet annak a sok ügyes kezű, csodákat gyártó bloggernek, csoporttársnak, akik szívesen osztják meg tudásukat az olyan kezdőkkel, mint én is.

A tavalyi tésztán nem változtattam, de legközelebb érdemes a szódabikarbóna mennyiségét egy kicsit csökkenteni, mert ugyan így finomak a mézesek, de elég dundik.
Olvastam, hogy 1 tojássárga és 1 ek tej keverékével le lehet kenni a tetejét - a felénél ki is próbáltam: tényleg szép fényes lett tőle, de ahogy hűlt, kicsit megráncosodott. Ráadásul a Pisti azt mondta, hogy neki a természetes matt jobban tetszik. Szóval jövőre nem kenegetek.
A koszorú formáját a mélytányér adta, ez nagyjából jó méret lett, a mécsesek helyét a frissen kisűlt mézesekből a középső pogácsa-kiszúróval vágtam ki.


A FB-on tavaly mutattak a lányok olyan díszeket, vagy akár a házikó ablakát, ahol a közepét sütés előtt kell kivágni és apróra tört töltetlen cukorkával megszórni. Sütés közben a cukor megolvad és nagyon klassz üvegszerű lesz. 


Néhány darabon kipróbáltam: nagyon klasszul működik, a tanulság csak annyi, hogy nagyobb lyukakat kell kiszúrni, hogy jobban mutasson.


Az írókához írnak 1-2 ek étkezési keményítőt is, ami persze nekem nem volt itthon. Helyette vaníliás pudingot kevertem hozzá, szerintem ez is működik. (Persze azóta vettem keményítőt is, hátha ...) Van, aki felveri a fehérjét, van aki nem. Most úgy próbáltam ki, hogy csak kézi habverővel kevertem a tojásfehérjét, hozzátettem 1 kk ecetet és az átszitált, pudingporral elkevert porcukrot 3 részletben. 


Gondoltam, már éppen itt az ideje, hogy a terülőmázat is kipróbáljam. Óvatosan, kiskanalanként tettem a maradék írókához a vizet és azzal kentem be a megmaradt formákat. Persze először keret nélkül csináltam, ami remekül sikerült: remekül lefolyt. ☺ Szerencsére azért rajta is maradt!
Aztán rajzoltam keretet az írókával, kicsit hagytam szikkadni, majd kitöltöttem a mázzal. Körülbelül 1,5 órát száradtak, utána rajzolgattam rá (na ezt is még gyakorolni kell!). Másnap reggelre, mire megszáradt, már egyértelmű volt, hogy hosszabb száradási időt kell hagyni a máznak, hogy élesebb kontúr maradjon.


A pöttyök aránylag már jól mennek, néhány vonal is. Jövőre lehet, hogy kacskaringókat is merek majd húzni ☺


A színezés is elmaradt (egyelőre), így csak a színes cukrokkal tudtam egy kis színt vinni beléjük. 


Tanulság: még sok évig van mit tanulni, gyakorolni. ☺
De "ahho' való képest" egész jók lettek! ☺☺☺☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése