2017. március 22., szerda

Almás mákos pite

Nagyon szeretjük az almás pitét és a mákos pitét. Az almás-mákost pedig még jobban! 😍 (Persze a túrósat és a meggyeset/cseresznyéset is! 😊) 
Ez a sütemény a tölteléken kívül azért csodálatos, mert a tésztája is nagyon finom - könnyű vele dolgozni és magában is jó íze van. 


Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 10 dkg zsír vagy 12 dkg vaj (én zsírral szoktam, szerintem azzal finomabb)
- 1 db tojás + 1 db sárgája
- csipet só
- 1 dkg élesztő
- 1 mk sütőpor
- 1 ek cukor
- kb 1 dl tej 
- ha igényli a tészta, akkor esetleg kevés tej vagy tejföl (nekem nem kellett)


Az összes hozzávalót összegyúrtam: a zsírral elmorzsoltam a lisztet, felfuttattam az élesztőt a cukros langyos tejben és addig dolgoztam ki a tésztát, amig rugalmas állagú lett, az edénytől könnyen  elvált. Akkor kicsit félretettem - amíg elkészítettem a tölteléket.

Töltelék:
- kb 1 kg alma
- 15 dkg darált mák
- 10 dkg cukor (ha savanykás az alma, akkor több - az enyém most kifejezetten édes volt)
- 1 mk fahéj
- 2 ek méz (esetleg sárgabaracklekvár)
- 3-4 ek zsemlemorzsa
- a tetejére juharszirup, vagy méz, vagy tojás - esetleg semmi

Az almát megpucoltam, lereszeltem, kicsit a levét kinyomtam - nem erősen. Hozzákevertem a mákot, cukrot, fahéjat és mézet.


A tésztát kettőbe osztottam, az egyik felét kinyújtottam a tepsi méretére (38x22 cm), beletettem a tepsibe és megszórtam zsemlemorzsával. Egyenletesen eloszlattam rajta a tölteléket, majd befedtem a tészta másik felével. Villával megszúrkáltam és előmelegített sütőben 180-200 fokon sütöttem 25 percig. Akkor kivettem és juharsziruppal megkentem a tetejét. Így is sütöttem még 5-10 percet.
Amikor kihűlt rombusz-formájú darabokra vágtam.


Természetesen juharszirup nélkül is nagyon finom, akkor lekenhetjük a sütés elején a szokásos tojással is, de én már sütöttem "natur" is, amikor kihűlt megszórtam porcukorral. 
Mivel a Petitől mindig kapunk ajándékba finom juharszirupot, így ezt szoktam használni: külön kellemes ízt ad a tésztának és nagyon szép lesz a teteje.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése