2017. március 19., vasárnap

Brokkolis rolád

Sokszor neveznek el ételeket, sütiket emberekről - ez igazán nem ritka, természetesnek vesszük. A különböző keresztnevekkel felruházott: Kata, Lajos és még megannyi finomabbnál finomabb sütik is gyakoriak. Az összegyűjtött receptjeim között is szerepel néhány, akiknek a névadóját ugyanúgy nem ismertem, például a kollégák között csak Marcsi barátnéja tortának nevezett - szegény, neki még az igazi nevét sem tudom, csak hogy egy volt kolléganőm barátnője volt, de ami a fontos - nagyon finom és egyszerű túrós süti, a Peti nagy kedvence. Ha legközelebb elkészítem, igyekszem gyorsan lefotózni, hogy felkerülhessen a blogra, mert megérdemli. 😋 
A mostani finomság eredete is hasonló: egy nagyon kedves, szeretett régi kolléganőm exkolléganőjétől örökölt recept. Bár életemben nem találkoztam vele, de úgy illik, hogy a neve itt szerepeljen: Félix Márti féle rolád a'la Halász Judit. Illetve ez a verzió már a'la Sylvia 😍😃



A rolád tésztájához besamelt készítettem: 12,5 dkg vajat megolvasztottam, 4 púpozott evőkanál liszttel pirítottam egy kicsit majd 4 dl tejjel csomómentesen elkevertem és besűrítettem. val, borssal ízesítem, a langyos besamelhez egyesével hozzákevertem 4 db tojássárgáját, majd óvatosan a 4 felvert tojásfehérjét.



Sütőpapírral kibélelt gáztepsibe simítottam és előmelegített sütőben kb 160 fokon 16-17 perc perc alatt készre sütöttem. Még melegen egy gyors mozdulattal átfordítottam egy másik sütőpapírra és már jöhetett is a töltelék.
50 dkg brokkolit sós vízben megfőztem (nem nagyon puhára), lecsöpögtettem, majd összekevertem 25 dkg túróval, 15 dkg reszelt sajttal, 3 kis tojással (nagyból 2 elég), 1 ek zsemlemorzsával. Nem géppel kevertem, hanem csak villával törtem össze, így nem lett teljesen krémes, jobban érezni benne a brokkolit. ztam, borsoztam és egy leheletnyi szerecsendióval fűszereztem még.


A sütőpapír segítségével csinos kis tekercset tekertem belőle.😃


Forró, 200 fokos sütőben kb 15-20 percig sütöttem - ameddig a teteje halvány rózsaszínűre sűlt.Mi most melegen ettük, de hidegen is nagyon finom. Reszelt sajttal vagy esetleg még sajtszósszal lehet tálalni.



Az eredeti recept két másik tölteléket ajánl, mindkettőt többször kipróbáltuk, nagyon finom: a húsos verzióban kb 20 dkg darált főtt tarját és párizsit kb 1 dl tejföllel lazítva, a gombásban pedig 70 dkg dinsztelt gombát (vagy gombapörköltet) kevés liszttel és tejföllel besűrítve kell a tésztára rákenni.
Most éppen maradék brokkolim volt itthon, de örülök, hogy ezt is kipróbáltam, mert igazán nagy jól sikerült!!


2020.12.17.
Most is megsütöttem, annyi pici változtatással, hogy a kész tekercs tetejét bekentem reszelt sajttal elkevert tejföllel és úgy került a forró sütőbe kb 20 percre. 


Szépen rásűlt a tetejére, még egy picit meg is barnult, de mi így szeretjük!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése