2017. március 16., csütörtök

Aranygaluska

Nagyon szeretjük ezt a finom kelt tésztát - persze sok dióval -, de mostanában valamiért kiment a fejemből és nem csináltam. Ma ebédre palóclevest főztem, amihez általában "csak" valamilyen sütit szoktam készíteni - a palacsinta az egyik nagy favorit, de azt nemrég ettünk - és szerencsére világosság gyúlt a fejemben: ARANYGALUSKA! 


Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 5 dkg vaj (most a fele vaj, fele kókuszolaj volt)
- 2 dkg élesztő
- csipet só
- 5 dkg cukor
- 1 nagyobb vagy 2 kisebb tojás 
- 2 dl tej

a kenéshez/szóráshoz:
- legalább 10 dkg darált dió
- pici fahéj
- cukor ízlés szerint
- 5 dkg olvasztott vaj


A tészta hozzávalóit összekevertem, jól összedolgoztam, majd hagytam fél órát kelni. Egy kicsit átmozgattam és még kb 1 órát pihent. A kezemmel ellapítottam és derelyevágóval nagyjából egyforma darabokra vágtam (persze lehet késsel is, de én úúúúgy szeretem a derelyevágót! 😍😍). A kuglóf formát picit kivajaztam, a darabkákból kis gombócokat formáztam és lazán lepakoltam a formába. A tetejét is megkentem olvasztott vajjal és gazdagon megszórtam a fahéjas-cukros-diós keverékkel. Addig folytattam, amíg tartott a tészta, majd letakartam és hagytam még fél órát kelni.



Előmelegített sütőben 200 fokon 30 percig sütöttem - elég lett volna 1-2 perccel kevesebb is, de nagyon elbeszélgettük az időt!😄 Így egy nagyon picit megpirult a teteje, de szerencsére még pont tökéletes az íze!



A Pisti soha nem kér hozzá vanília sodót, így finom házi baracklekvárral szoktuk enni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése