2017. március 15., szerda

Madártej, mert szeretjük

Jó néhány hónap telt el, hogy a Peti meglátogatott minket. Szerencsére a folyamatos kapcsolattartás, beszélgetés a mai modern technikának köszönhetően már nem probléma, de mégis más személyesen! 💓❤
Ilyenkor csupa olyat főzök-sütök, amit szeret és amihez Londonban kevésbé jut hozzá. Többek között most az egyik nagy közös kedvencünket kérte: a madártejet. 


Egy picikét eltérek a hagyományos recepttől, amikor a habot megfőztük a tejben, mivel a FB-on ajánlották ezt a mikrós megoldást - kipróbáltam és istenien bevált - azóta így csinálom.

A készítése egyébként változatlan: kb 1,5 liter tejbe belekapartam a vaníliarúd magjait és feltettem melegedni.


Közben 6 db tojássárgjáját habosra kevertem 14 dkg cukorral, majd hozzáadtam a tejhez és folyamatos keverés mellett főztem néhány percig, hogy besűrűsödjön egy kicsit. Utána hideg vízbe állítottam, hogy gyorsabban hűljön - néha megkevertem.


A 6 db tojásfehérjét elkezdtem felverni, majd szitáltam hozzá 10 dkg porcukrot és azzal is tovább vertem.


És itt jön a trükk: a felvert tojáshabot betettem a mikróba és kb 3 perc alatt megfőztem-sütöttem. Látszik, ahogy szépen megemelkedik a tálban.


Amikor kiveszem egy picikét összeesik, de nem kell megijedni, ilyen a természete! ☺


A kihűlt tejet két tálba osztottam és evőkanállal beleszaggattam a habot. Hűtőben néhány órát pihent. Aztán gyorsan, nagy hümmögések közepette megettük.😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése