2017. április 2., vasárnap

Joghurtos pite meggyel

Volt itthon egy nagy adag görög joghurtom és már napok óta azon gondolkoztam, hogy mit kellene belőle csinálni. A joghurt tortát nagyon szeretjük, de most valami újra vágytam. 😊 Nemrégiben letöltöttem a My taste applikációt, és azon találtam ezt az egyszerűnek és elronthatatlannak tűnő receptet.


Hozzávalók a tésztához:
- 30 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 15 dkg vaj (17 dkg rámát ír)
- 1 cs. sütőpor
- 4 tojássárgája
- 1 citrom reszelt héja
- csipet só

A hozzávalókat összegyúrtam és folpackba csomagolva betettem a hűtőbe, amíg a krémet összeállítottam.


Hozzávalók a töltelékhez:
- 45 dkg natur joghurt (nekem görög volt)
- 32 dkg tejföl
- 1 citrom leve
- 15 dkg porcukor
- 1 cs. vanilíás cukor
- 6 ek liszt (kb 12 dkg)
- 4 ek búzadara (kb 8 dkg)
- 4 tojásfehérje
- tetejére gyümölcs - egy üveg saját magozott meggyet használtam



A hozzávalókat alaposan összekevertem, a végén került bele a habbá vert tojásfehérje.
A tepsi (38x22 cm) alját kibéleltem a tészta 2/3-ad részével - nekem egyáltalán nem áll össze tésztává, így csak szépen eligazgattam és belenyomkodtam a tepsibe. Ráöntöttem a tölteléket, a tetejére raktam a meggyeket, majd a maradék tésztát rámorzsoltam. A recept szerint a nagylyukú reszelőn kellett volna ráreszelni, de ez nálam esélytelen volt. 😂
Előmelegített sütőben 180 fokon kb 40 percig sütöttem.


Nem csalódtam, tényleg egyszerű volt, még nekem sem sikerült elrontanom ÉS valami frenetikusan finom lett: könnyű, friss és abbahagyhatatlan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése