2017. május 26., péntek

Cézár saláta csirkével

Régebben mindig csak étteremben ettem Cézár salátát. Aztán eszembe jutott, hogy miért is? Igazán nem bonyolult, szerencsére a 66 saláta című könyvben meg is van a pontos recept - amitől persze kicsit eltértem -, így semmi akadálya sem volt, hogy nekilássak. És milyen jó, hogy megtettem!! Nagyon finom, nagyon szeretjük, és végülis ezzel a változtatással nálunk nagyon bevált!


Hozzávalók:
- 1 db jégsaláta
- 15 dkg kenyér
- 0,8 dl olíva olaj
- 4 gerezd fokhagyma
- 50-60 dkg csirkemell
- só
- bors
- 10 dkg parmezán sajt

az öntethez:
- 2 db tojás
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- bors
- 1 citrom leve
- 1 kk dijoni mustár
- 6 ek olíva olaj
(Eredetileg kellene bele 5 dkg szardella/ringli lecsöpögtetve, összetörve - ez nekem nem volt itthon, és mivel a Pisti nem igazán van oda a halas ízekért, bátran kihagytam. Mivel a szardella/ringli sós, abban az esetben a só nem kell bele)


Először az öntetet csináltam meg: a tojásokat az átnyomott fokhagymákkal és a többi fűszerrel - az olaj kivételével - alaposan összekevertem, majd szép lassan, részletekben hozzáadtam az olajat, miközben folyamatosan kevertem. Addig kevertem, amíg habos és szép sima állaga lett.


A salátát megmostam, leszárítottam és egyforma falatnyi darabokra vágtam.
A csirkemellet apró kockákra, csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam és hagytam egy kicsit állni.
Az olajat felforrósítottam és a 4 gerezd fokhagymát átpirítottam benne. Csak addíg, amíg rózsaszínűek lettek, hogy meg ne égjenek! Kihalásztam az olajból a fokhagymákat és az apró kockákra vágott kenyeret megpirítottam benne. A piritós kockákat papírra szedtem és a maradék olajon pirosra pirítottam a csirkemell darabkákat.
És már kész is!
Tálaláskor az öntet felét bekeverhetjük a salátával, fele reszelt parmezánnal és úgy tesszük a tetejére a piritós kockákat és a husikat. A maradék öntetből és sajtból külön az asztalnál még izlés szerint tehetünk rá.
De ezt akkor célszerű alkalmazni, ha az egész saláta elfogy. Mivel gyanítottam, hogy ebből a 4 személyre szóló adagból marad egy kicsi, így nem kevertem bele a salátába, hanem az asztalnál ízlés szerint - jó bőségesen 😉😊 - szórtunk rá sajtot és locsoltuk meg az öntettel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése