2017. május 23., kedd

Bagettek

Tavaly kaptam a Petitől két szuper bagettsütőt. Az egyiket én választottam: három bagett fér rá és egy egyszerű fém forma. A másikat a Peti önszorgalomból hozta: arra csak kettő fér rá, viszont szuper anyaga van. Mondanom sem kell, hogy a hármasba már az első próba során beleragadtak a kenyérkék! 😌 Azóta kibélelem a lidlis mosható sütő "papírral" és így már tökéletes az eredmény!


És íme a sütőformák:


A mostani bagettek alapja Kocsis Hajni zsúrkenyere, ami hosszú évek óta nagy kedvencünk, rendszeresen szoktam sütni. Most is erre gondoltam, amikor elkezdtem összekeverni a hozzávalókat, aztán egy kicsit változtattam rajta. És ha már benne voltam, akkor a formát se hagytam annyiban 😁


Hozzávalók:
- 50 dkg liszt (sima és rétes vegyesen)
- 1 ek kukoricaliszt
- 1 ek tk liszt ( az egyik adag világos rozsliszttel, a másik tk zabliszttel készült)
- 3 kk cukor
- 2 kk só
- 2 dkg élesztő
- 2 ek olaj
- 10 dkg joghurt (nekem görög volt itthon)
- 3 dl víz

Az összes hozzávalót jó alaposan kidolgoztattam a szuper kis dagasztó gépemmel, majd hagytam kelni fél órát. Akkor kicsit átmozgattam és hagytam kelni megint. Öt egyforma darabra osztottam (20-25 dkg lett egy darab), gombóccá formáztam és hagytam megint néhány percet.
Mind az öt tésztadarabot szépen kisodortam, áthelyeztem a sütőformára és hagytam még 20-25 percet kelni. Körülbelül félidőnél bekapcsoltam a sütőt melegedni és egyidejűleg bevagdostam a bagetteket. Légkeverésen 220 fokon kezdem el sütni, aztán 10 perc múlva egy picit visszaveszem, 200 fokra.



Mivel egymás mellé nem fér el a sütőmben a két forma, így kb 15 perc után megcserélem a két tepsit a sütőben és sütöm még 15 percig. Így egy kicsit sültebb, ropogósabb lesz: mi így szeretjük. Ha világosabbat akarunk, akkor elég neki 30 perc helyett 25 is.
Egyik nap megsütöttem tk zabliszttel és olyan elképesztő finom volt, hogy alig birtuk abbahagyni. Aminek az lett a következménye, hogy másnap újra kellett sütnöm: a változatosság kedvéért ugyanazt, hamár ilyen finom, csak a zablisztet cseréltem le világos rozslisztre. De ennek sem jósolok hosszú életet! 😄😃😉


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése