2017. május 14., vasárnap

Áfonyás-ribizlis pite

Akciós volt a Lidiben az áfonya, így gyorsan magamhoz ragadtam egy adagot (mondjuk így sem volt olcsó), mert nagyon szerettem volna kipróbálni vele valamilyen sütit. Gondoltam nézek Gizinél valami receptet: azt nem gondoltam, hogy olyan sok áfonyás receptje van, hogy csak az olvasgatással/válogatással elmegy egy délután 😊. Végül ezt az abbahagyhatatlan pitetortát választottam. 


A tésztához összedolgoztam 25 dkg lisztet, 10 dkg zsírt, 6 dkg porcukrot, 1 db nagyobb tojást, csipet sót, fél csomag sütőport és 1 ek hidegvizet, majd betettem a hűtőbe kb fél órára. Kinyújtottam a pitesütő méretére, majd rátettem egy sütőpapírt, nehezékként babot és előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem 20 percig. Leszedtem róla a babot és a sütőpapírt és visszatettem még 10 percre. Amikor elkészült a tepsiben hagytam kihűlni.


Előkészítettem a tölteléket:
20 dkg mascarponet (sajnos csak ennyi volt itthon, de jobb lett volna a több!) összekevertem 1 ek vaníliás cukorral, 1 púpozott evőkanál porcukorral és a 2 dl habbá vert tejszínnel.
Közben az áfonyát 1 ek vaníliás cukorral és 2 ek cukorral betettem a mikróba 3 percre. Ahogy Gizi is írta, 1 perc után óvatosan átkevertem, aztán visszatettem. Mire letelt az idő teljesen szétfőtt, szinte darabos lekvár lett belőle! 😐😓 Szerencsére volt még a mélyhűtőben a tavalyi fehér és fekete ribizlimből egy kis adag - ezeket belekevertem az áfonyás nyasszba.

A pitét megkentem a mascarponés krémmel majd ráhalmoztam az áfonyás ribizlit. Betettem a hűtőbe, de nem győztünk várni, gyorsan megkóstoltuk! 
Nem lett olyan szép, persze! mint a Gizié volt, de ez tényleg abbahagyhatatlanul finom!



2 megjegyzés:

  1. Imádni való pite, olyan guszta, hogy feltudnám falni az egészet!! Köszönöm, hogy megint az én receptemet választottad, és nagyon sajnálom, hogy szétfőtt az áfonya. Én ott állok mellette és lesem. Amikor az első szem megreped, már veszem is ki. Lehet túl érett volt, és azért főtt szét olyan hamar. :( Szuper ötlet volt a ribizlis mentés, és az mellett hogy szépséges a pitéd, még isteni finom is lehet.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom volt, mi ketten pillanatok alatt elpusztítottuk! :) Eddig nem volt sok tapasztalatom az áfonyával és valószínüleg az volt, amit mondasz: alapban már jó érett volt.
    De még olyan sok klassz áfonyás recepted van, hogy van időm és lehetőségem megtanulni bánni vele, mire mindet végig próbálom! A zsír a tésztába is szuper ötlet: sokkal omlósabb lett, mint vajjal!

    VálaszTörlés