2017. január 12., csütörtök

Cukkinifőzelék

Az utóbbi években nagyon megszerettük a cukkinit és szerencsére bőven terem a kertünkben. Nyáron is folyamatosan fogyasztjuk, de amikor nagyobb mennyiség összejön, akkor legyalulom és lefagyasztom. Régen nagyobb adagokat fagyasztottam, de aztán a körülbelül 40-50 dekás csomagok váltak be a legjobban: a tócsnihoz vagy golyócskákhoz pont elég, főzelékhez pedig többet használok fel.
Az első főzeléket - írnom sem kell - Gizi egyik receptje alapján csináltam, kicsit megvariálva. A Pistinek is annyira ízlett, hogy azóta gyakran csinálom - épp ideje, hogy felkerüljön a blogra!


Hozzávalók:
- kb 1-1,5 kg gyalult cukkini
- 1 ek házi zsír
- 1 kisebb fej vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- csomag kapor
- 2 húsleveskocka
- 2 csapott ek kukoricaliszt
- 2 dl tejföl
- só, esetleg pici cukor

A zsíron megdinszteltem a kockára vágott vöröshagymát, majd gyorsan átsütöttem rajta az összetört fokhagymát és az apróra vágott kaprot. Felengedtem kevés, kb 2 dl vízzel, beletettem a cukkinit és a húsleveskockákat, majd néhány perc alatt készre főztem. A tejföllel elkevert liszttel behabartam, egy picit még utána sóztam és egy csipet cukort tettem hozzá. A habarás után vigyázni kell, mert megvan az a csúnya szokása, hogy erősen köpköd.☺☺
Most natúr sűlt csirkemellel ettük, de bármilyen feltéttel nagyon finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése