2017. január 26., csütörtök

Lemon curd avagy a citromos csábítás

Új év, új élet - ami abban is megmutatkozik, hogy elkezdtünk edzeni járni, újra. Sokadszor. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Pesten rendszeresen jártunk sportolni: valahogy a munka, a régi életmód mellett szükség volt rá és nem is hagytuk el. Mióta ideköltöztünk sokkal kevesebb időnk és főleg energiánk van arra, hogy a sok házi és kerti munka után/közben még rendszeresen sanyargassuk magunkat. Gondoltuk, elég fárasztó ez így is. És tényleg fárasztó, de most, hogy újra rendszeresen átmozgatjuk magunkat döbbentünk rá, hogy milyen nagy szükségünk van erre. 
Természetesen igyekszünk az étkezésünkön is változtatni: kevesebb kenyér fogy és a sütemények száműzetésre kerültek. 
Egészen eddig bírtam sütés nélkül. ☺
A Lidl-ben nagyon szép citromot vettem a múltkor - azt nem tudom, hogy ez a sokat emlegetett Meyer-e, de szép egészségesek és lédúsak, úgyhogy végülis mindegy ☺
Már olyan régen olvasok a neten a híres-neves lemon curd-ről, hogy gondoltam, épp ideje lenne kipróbálni. 


A receptet innen szedtem - isteni lett!!

Hozzávalók:
- 4 db citrom héja és leve (nem kezelt héjú!)
- 20 dkg cukor
- 10 dkg vaj
- 3 db tojás + 1 db tojássárgája


Föltettem egy fazékba vizet melegedni. Amíg a víz felforrt a citromokat megmostam, a héjukat lereszeltem, a levüket kipréseltem és egy üvegtálba raktam. Hozzátettem a cukrot és a kockákra vágott vajat, majd a gőz fölött elkezdtem melegíteni, amíg szépen felolvadt a vaj is.
A tojásokat felvertem és a citromos keverékhez adtam, majd folyamatosan kevergetve főztem a gőz fölött, amíg be nem sűrűsödött. A recept 10-13 percet ír, de én bizonytalan voltam, hogy mikor jó, így inkább egy kicsit tovább főztem. 
Amikor levettem a gőzről félretettem hűlni, időnként megkevertem, hogy ne bőrösödjön.
Amikor kihűlt üvegekbe szedtem -ebből a mennyiségből nekem 2 kisebb üvegnyi lett.


Természetesen azonnal meg akartuk kóstolni, így gyorsan sütöttem hozzá egy kis amerikai palacsintát - az ötletet és a zabpelyhet bele Gizitől lestem el. Elképesztően finom volt, az egyik üveg szinte el is fogyott rögtön.


A recept szerint hűtőben kell tartani és állítólag 7-10 napig áll el. Szerintem nekünk biztosan nem marad belőle olyan sokáig! ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése