2017. június 26., hétfő

Málnás túrótorta faeperrel

Az elmúlt napokban, hetekben rengeteg cseresznyés sütit ettünk, de időközben elkezdett teremni a málna, a faeper és a ribizli is. Így most valami olyat akartam, amihez ezekből a gyümölcsökből tudok felhasználni és lehetőleg nem pite. 😂



Minden volt itthon, ami ehhez az isteni könnyű gyümölcsös túrós tortához kellett, így gyorsan el is készítettem.
A kakaós piskótát most egy egyszerűbb, a FB-n egy pajti által ajánlott módon sütöttem és szerencsére nagyon jól bevált. Csak egy torta alapot akartam sütni, így csak 3 tojásból állítottam össze.
Hozzávalók: 
- 3 db tojás
- 1 ek hideg víz
- 3,5 ek cukor
- 3,5 ek liszt
- 0,5 ek kakaó
- 1/3 cs sütőpor

Az egész tojásokat a vízzel és a cukorral jó habosra kevertem, majd az összekevert száraz hozzávalókat (liszt, kakaó, sütőpor) óvatosan beleforgattam. Sütő papírral kibélelt 26 cm-es torta formába simítottam és előmelegített 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem. Kivettem és hagytam hűlni.


Közben elkészítettem a túrós krémet: 1 csomag vanília pudingport 3 ek cukorral és 3,5 dl tejjel sűrűre főztem. 10 dkg vajat habosra kevertem 3 ek cukorral, majd hozzákevertem 50 dkg túrót. 
Amíg a puding hűlt (rásegítettem egy kicsit hideg vízbe állítva az edényt) kiszaladtam leszedni a málnát és a faepret.


Mire elkészültem a gyümölcs szedéssel szépen kihűlt minden, így a puding is hozzákerült a vajas túróhoz és azzal is kikevertem.
A tortát kivettem a formából, ráhelyeztem egy nagy tálra és a torta szélét visszatettem köré. Rákentem a túró krémet majd kiraktam a tetejét málnával és faeperrel.


Gyorsan elkészítettem a tetejére a zselét. Csak fehér színű zselé porom volt itthon és éppen színes gyümölcslevem sem volt, így egy fél dl bodza-citromfűszörppel bolondítottam meg. Úúú, micsoda illata lett! A zacskó tartalmát 1 ek cukorral elkevertem, felengedtem 2,5 dl vízzel és a 0,5 dl szörppel, felfőztem, majd amikor már kezdett megkötni szép  óvatosan ráöntöttem a torta tetejére. (Elég nagy ez a 26 cm-es torta, elbírt volna akár még egy adag zselét is - így kicsit kilógtak a málnák. Az a verzió nem játszott, hogy kevesebb gyümölcsöt tegyek rá!)
Betettem a hűtőbe néhány órára, amíg jól megszilárdult. Elképesztően finom, krémes és frissítő lett! Igaz, a faeper nem csak a kezemet (a számat és nyelvemet), hanem a túrót is megfestette egy kicsit 😍



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése