2017. július 9., vasárnap

Málnás mascarponés-fehércsokis torta

Ezt az egyszerű gyümölcsös és krémes tortát a házassági évfordulónkra sütöttem és nagyon finom lett, így helye van a blogon is! 😍


A 26 cm-es tortaformában sütöttem egy vékony, hagyományos kakaós alapot 4 tojásból. A 4 tojást sárgáját kikevertem 4 ek cukorral, majd hozzákevertem az összekevert 3 ek lisztet és 1 ek kakaót, a végén beleforgattam a 4 tojásfehérje felvert habját. Mikor kisűlt, hagytam kihűlni.


A töltelékhez megolvasztottam 15 dkg fehér csokoládét, majd hagytam hűlni. A frissen szedett málnából kb 20 dkg-ot villával összetörtem és összekevertem 2 ek porcukorral és 25 dkg mascarpone-val. A langyos fehércsokit szintén hozzákevertem és megkóstoltam, hogy kell-e még cukor bele, de pont tökéletes volt 😊 A végén óvatosan hozzákevertem a krémhez 2 dl felvert tejszínt. Ezt a krémet rákentem a torta tetejére.


Málna-szemekkel kiraktam a tetejét. Először csak össze-vissza akartam, aztán, hogy legyen valami minta. Végül, hogy ne felejtsük el, hogy miért is esszük épp most, ez lett a vége.
A krém önmagában is nagyon finom és pohárdesszertnek, esetleg málnás tiramisunak is el tudnám képzelni - remélem, lesz még annyi málna idén, hogy valamelyiket még kipróbáljam!


A Pistitől ezt a klassz virágot kaptam, amit már nagyon régóta szerettem volna:


léggömb virág a neve és tényleg olyanok, mint a kis lufik!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése