2024. július 19., péntek

Túrós palacsinta - kicsit másképpen

 Az alapötletet valahol a neten láttam régebben, aztán a napokban eszembe jutott, hogy meg kellene csinálni. Igaz, hogy mostanában nagyon meleg van, de ehhez legalább nem kell bekapcsolni a sütőt. Az eredmény pedig tökéletes desszert a forróságban.


A palacsinta tészta hozzávalói:

  • kb 20 dkg liszt (nem szoktam mérni)
  • 1 db nagyobb tojás
  • csipet só
  • 1 púpozott ek kakaó
  • 1 ek olaj+ a serpenyő kikenéséhez
  • 1 ek cukor ( de mivel a kakaó miatt keserűbb lett, így adtam hozzá még 2 ek-lal)
  • kb 3 dl tej
  • kb 3 dl szénsavas ásványvíz

A lisztet, sót, cukrot, kakaót összekevertem egy mély tálban, hozzáadtam a tojást, az olajat és a tej felét. Kézi habverővel elkezdtem keverni, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntöttem a maradék tejet és az ásványvíz nagyrészét. Szép simára kevertem, majd hagytam állni egy fél órát.

Elkészítettem a tölteléket is:

1 db főzős vaníliás pudingport 4 dl tejjel és 3 ek cukorral sűrűre főztem és hagytam kihűlni.
10 dkg vajat 2 ek cukorral habosra kevertem, hozzákevertem 1/4 kg túrót, majd a kihűlt pudinggal is krémesre dolgoztam.


A palacsintákat kisütöttem. 
Ha nagyon besűrűsödik állásában a tészta, akkor adok hozzá még egy kis szénsavas vizet. 
A palacsinta sütőt általában az elején be szoktam kenni egy kevés olajjal és az elég szokott lenni, most viszont ez a kakaós tészta (talán a több cukortól) kicsit másképp viselkedett, így 2-3 darabonként picit megolajoztam a serpenyőt.
Amikor elkészültek a palacsinták, akkor egy sütőpapírra/szilikonos lapra raktam őket egymás mellé/fölé, de úgy, hogy takarják is egymást.


A pudingos túrós töltelékkel bekentem a palacsintákat, majd került rá néhány marék málna is (köszönhetően az idei csodás málnatermésnek!) - természetesen bármilyen más gyümölcs is megfelel, vagy akár "csak" mazsolával is tökéletes.


A szilikonos lap vagy sütőpapír segítségével nagyon szépen fel lehet tekerni az egészet. Majd néhány órára betettem a hútőbe, hogy könnyebb legyen szeletelni.
Azt gondoltam, hogy majd megszórom a tetejét porcukorral vagy tejszínhabbal tálalom, de a Pisti először megkóstolta "magában", és a végén abban maradtunk, hogy ez így tökéletes, ahogy van.😍



2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, kénytelen leszek kipróbálni! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem bánod meg, nagyon finom. És persze szabadon variálható a töltelék attól függően, hogy mit szeretsz vagy éppen mi van otthon!

      Törlés