2024. július 29., hétfő

Karamelles fordított fügés pite

 Idén igazán nem panaszkodhatunk a fügetermésünkre - már sikerült jó néhány üveg lekvárt eltenni és még mindig maradt annyi, amiből remek süteményt lehet készíteni. Igaz, hogy még sosem készítettem, főleg nem ilyen fordított sütit, úgyhogy itt volt a tökéletes alkalom, hogy kipróbáljam. 


Ehhez remekül fel lehet használni a készen vett leveles tésztát, de mivel nem volt itthon, inkább gyorsan összeállítottam egy hamis levelest. 

Hozzávalók a tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • 1 tk 20 %-os ecet
  • 2 ek tejföl
  • csipet só
A tésztát összedolgoztam és folpackba csomagolva néhány órára betettem a hűtőbe.


Hozzávalók a fügés részhez:

  • 15 dkg cukor
  • 6 dkg vaj
  • fahéj ízlés szerint (elhagyható)
  • 8-10 db füge 

A sütihez egy nagy serpenyőt használtam, amit be lehet tenni a sütőbe is. (Ez kb 26 cm átmérőjű volt.)

Először a serpenyőben közepes hőfokon hagytam felolvadni a cukrot, majd levettem a tűzről és az elfelezett fügéket belerakosgattam a vágott felükkel a karamellbe helyezve. Az apró darabokra vágott vajat elosztottam a tetején és megszórtam egy kis fahéjjal.



A tésztát köralakúra nyújtottam és betakartam vele a fügéket. A maradékot is még a tetejére raktam, majd 180 fokos sütőben 35-40 perc alatt megsütöttem.

Amikor elkészült hagytam hűlni kb 15-20 percet. Mivel elég meleg volt, ez alatt az idő alatt nem nagyon hűlt ki, viszont így biztosra mehettem, hogy tényleg ki is jön az edényből. (Ha teljesen kihűl, akkor esetleg a karamell visszaköthet az edényhez, de szerencsére ilyen most nem történt.😃)



Egy nagy tálat a tetejére tettem, majd átfordítottam és voilá! 
Még langyosan megkóstoltuk - nagyon-nagyon finom volt.
Aztán hidegen is eszegettük - szintén nagyon-nagyon finom volt.
Tanulság: ezt és ennek egyéb variációit még nagyon-nagyon sokszor meg fogom sütni!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése