2024. június 8., szombat

Mákos-cseresznyés pite

 Újra itt a cseresznye szezon (és persze a meggy 😌), így a következő hetekben degeszre esszük majd magunkat belőle. Szerencsére jut belőle süteménybe és remélhetőleg készül lekvár is. A jól bevált almás-mákos pitémet aktualizáltam most éppen cseresznyével.


Hozzávalók a tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszolaj (vagy zsír, esetleg 12 dkg vaj/ráma)
  • 6 dkg cukor
  • 2 db tojássárga
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 1 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • csipet só
A hozzávalókból egy könnyen kezelhető, rugalmas tésztát gyúrtam. Amíg elkészítettem a tölteléket, addig hagytam pihenni.


Hozzávalók a töltelékhez:
  • kb 1 kg magozott cseresznye 
  • 15 dkg darált mák
  • 20 dkg cukor
  • 2 db tojásfehérje
  • pici fahéj (elhagyható, de nem érdemes)
  • 2-3 ek zsemlemorzsa
A mákot összekevertem a cukorral és a fahéjjal. A tojás fehérjéből kemény habot vertem. A mákhoz hozzákevertem a kimagozott cseresznyét is - egy kicsit kinyomtam a levét -, majd a végén óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét.


A tésztát két részre osztottam, az elsővel kibéleltem a tepsit (22x38 cm-es), megszórtam a zsemlemorzsával, majd eligazgattam rajta a mákos-cseresznyés tölteléket. Kinyújtottam a tészta másik felét és betakartam vele a tölteléket. Villával megszúrkáltam - egészen a tepsiig átszúrva a tésztát - és mehetett az előmelegített 165 fokos sütőbe. Körülbelül 35-40 perc alatt szép pirosra sült.
Amilyen egyszerű, olyan  finom süti lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése