2024. június 21., péntek

Kakaós csavart kalács

 Reggelire akartam valami egyszerű kalácsot sütni, de olyan sok hozzávaló nem volt itthon, így ezt a nagyon egyszerű, de mégis nagyon finom kakaós sütit csináltam meg. Ráadásul pillanatok alatt elkészült, így már este is le tudtuk ellenőrizni a minőségét. 😄


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszolaj/vaj
  • 6 dkg cukor 
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1 dkg élesztő
  • 1 db tojás
  • kb 1,5 dl tej
Az összes hozzávalóból rugalmas tésztát gyúrtam, letakartam és kb 20 percig hagytam pihenni.
Amíg a tészta pihent, kb 5 dkg vajat megolvasztottam és 1 ek kakaót összekevertem 3-4 ek kristálycukorral.


A tésztát téglalap-formára nyújtottam (kb 25-30x45-50 cm), megkentem az olvasztott vajjal, majd jó alaposan megszórtam a cukros kakaóval. A kanál  hátlapjával kicsit bele is nyomogattam a vajba, hogy ne szóródjon, hanem maradjon a helyén. 
A tésztát feltekertem, mint a bejglit, áthelyeztem egy sütőpapír közepére, majd egy éles késsel középen kettévágtam úgy, hogy az egyik végén néhány centivel beljebbről indítottam a vágást. A két szálat óvatosan összetekertem figyelve arra, hogy a vágott rész folyamatosan a fonás tetején maradjon. Amikor elkészült a fonás, akkor a sütőpapírral együtt átemeltem egy téglalap formába és hagytam 20-25 percet pihenni.


Az előmelegített 165 fokos sütőben kb 40 perc alatt készre, illatosra, ropogósra sütöttem.
Próbáltuk megvárni, amíg kihűl - nagyjából sikerült is -, de persze még langyosan megkóstoltuk.  Isteni finom lett. Szerencsére elég nagy mennyiség lett, így maradt másnap reggelire is, amire szántam. 😂







2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és finom kalácsot sütöttél, váljék egészségetekre. Most egy pohár hideg tejjel de meg tudnám enni ezt a szeletkét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tipikus egyszerű, de nagyszerű reggeli lett nekünk is - mi tejeskávéval ettük :-)

      Törlés