2024. június 28., péntek

Gombaszószos spagetti

 Nem panaszkodhatunk a nyárra, igazán rekkenő hőség volt a napokban, így igyekeztem minél kevesebb időt tölteni a konyhában gyors és finom ebédeket készítve. Ez az egyszerű gombás spagetti olyan jól sikerült, hogy érdemes eltennem a receptet és még sokszor elkészíteni.

Hozzávalók:

  • 50 dkg gomba (most barna csiperke)
  • 1 db kisebb vöröshagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olaj
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg tömlős sajt
  • bors
  • cayenne bors
  • 30 dkg spagetti (esetleg más típusú tészta)
  • a tetejére tetszés szerint reszelt sajt


Az olajon megdinszteltem az apró kockákra vágott vöröshagymát, hozzáadtam a fokhagymát és  néhány percig tovább pirítottam - vigyázva, hogy nehogy megégjen. A megmosott és összevágott gombát rátettem, sóztam, borsoztam (a cayenne borssal csak óvatosan, hogy ne legyen nagyon erős) és közepes hőfokon néha megkeverve megfőztem/pirítottam. Nem fedtem le és addig főztem, amíg a levét teljesen el nem főtte. Amikor elkészült hozzátettem a vajat és a krémsajtot, elkevertem, összeolvasztottam a gombával.



Időközben elkészítettem a tésztát: a forrásban lévő vízbe beletettem egy ek sót és abban főztem meg a spagettit. Mielőtt leszűrtem volna a levet, a vízből kivettem és félretettem egy bögrényit. A leszűrt spagettit elkevertem a gombával és a félretett főzővízből öntöttem hozzá annyit, amennyivel tökéletes szósz állagúvá vált. (Ezt a trükköt egy olasz szakácstól lestem el a neten és tényleg fantasztikusan működött!)
Tálaláskor még bőven került rá reszelt sajt is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése