2024. május 16., csütörtök

Franciasaláta őzgerincben

Nagy kedvencünk a franciasaláta, amit általában kaszinó tojással szoktam csinálni. Most viszont egy kicsit változatosabbat, látványosabbat akartam csinálni, így készült ez a verzió az őzgerincben.

Hozzávalók:

  • 1 kg fagyasztott francia zöldségkeverék (vagy zöldborsó és répa, krumpli apró kockákra vágva vegyesen)
  • 6-8 db főtt tojás
  • 1 db közepes alma
  • 2-3 db csemege/ecetes uborka
  • 1 tk vegeta
  • 2 db tojássárgája
  • 2 dl tejszín
  • kb 2 dl étolaj
  • 2-3 ek joghurt (ha szükséges)
  • bors
  • porcukor
  • citromlé
  • mustár
  • 2 dkg zselatin

A zöldséget máskor csak a micróban szoktam felmelegíteni/megfőzni a saját levében, de most kevés vegetás vízben főztem meg, majd leszűrtem. A vizet félretettem.

Az almát és az uborkákat apró kockákra vágtam és hozzákevertem a zöldséghez. A megfőtt keménytojásokat megtisztítottam.

Szinte mindig van itthon majonézem és azt szoktam használni, de most gondoltam egy nagyot, és elkészítettem magam a majonézt. Igazán kényelmes dolog előkapni a hűtőből a boltit - ezután is fogok itthon tartani, de a saját keverésűvel összehasonlítva ég és föld! És tényleg nem annyira nehéz elkészíteni, amennyire félnek tőle az emberek. Illetve amennyire ódzkodtam tőle én.😂 A tojássárgákat kézi habverővel elkezdtem keverni és szép lassan adagoltam hozzá az olajat, miközben folyamatosan kevertem tovább. Az elején még pici olajat és elkevertem, aztán egyre bátrabban és bátrabban, amíg egy selymes állagú kellemes majonézt nem kaptam. Az elkészült majonézt izlés szerint fűszereztem (só, bors, pici mustár, pici citromlé, porcukor) és hozzákevertem a tejszínt. Ha kevés, lehet hozzá tenni még néhány kanál joghurtot (esetleg tejfölt.) 1 dl zöldség főzővízhez hozzákevertem a zselatint, nagyon kicsit meglangyosítottam és hozzákevertem a majonézhez, majd az egészet a zöldségekhez.

Ez a mennyiség 2 őzgerincformához bőven elég, sőt nekem a tojások miatt (és talán nem túl nagy a formám, de) egy kis tálkányi ki is maradt. Mindkét őzgerincformát kibéleltem folpack-kal, az aljára került egy réteg saláta, erre rátettem a megtisztított főtt tojásokat egészben, majd befedtem a franciasalátával. Letakartam a fóliával és néhány órára - de inkább egy éjszakára - betettem a hűtőbe. Másnap gyönyörűen ki lehet fordítani a formából és szeletelve tálalhatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése