2024. május 30., csütörtök

Citromos Hófehérke szelet

 A múltkor a FB-on osztotta meg Gizi ezt a csodálatos régi, családi receptet, amiről azonnal tudtam, hogy ezt én megcsinálom. Már csak szalakálit kellett vennem a boltban. 😄

Amikor elolvastam a receptet, rögtön az motoszkáltam a fejemben, hogy ezt egy kicsit meg kellene variálni, de ez a citromos krém annyira vonzott, hogy most az egyszer (?) pontosan követtem a leírást. És persze nem bántam/tuk meg! Isteni finom!


Hozzávalók a tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 0,5 cs szalakáli
  • 2 ek cukor
  • 1 tojás
  • 0,5 dl tej
  • pici só
A lisztet összekevertem a sóval és a szalakálival, majd belemorzsoltam a vajat. Amikor jó morzsalékos lett, hozzáadtam a többi hozzávalót és összedolgoztam a tésztát. Nekem tökéletes állaga lett, nem ragadt, nem kellett hozzá semmi pluszban. A tésztát két részre osztottam és egy sütőpapíron tepsi méretűre (22X32 cm) nyújtottam őket. A tepsi hátulján 160 fokos sütőben kb 6-8 perc alatt mindkettőt készre sütöttem.
A sütő nyitásakor nagyon kell vigyázni, hogy ne hajoljunk gyorsan le a sütőhöz, mert nagyon kellemetlen tud lenni, ahogy a szalakális pára kicsap. Persze már sütés közben is érezhető ez a jellegzetes illat/szag, ami szerencsére idővel távozik a sütiből. 😌


Hozzávalók a krémhez:
  • 4 dl tej
  • 10 dkg liszt
  • 2 db vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 2 ek citromlé
  • reszelt citromhéj

A tejet és a lisztet folyamatosan kevergetve sűrűre főztem, majd hagytam kihűlni. A puha vajat habosra kevertem a cukrokkal, utána összekevertem a kihűlt tejes krémmel, a végén pedig hozzáadtam a citromhéjat és a citromlevet. (Lehet kóstolgatni, hogy mennyire szeretnénk citromosra - ez nem lett nagyon savanykás.)
Az egyik kihűlt lapot egy tálcára tettem, rákentem a citromos krémet, majd beborítottam a másik lappal és megszórtam porcukorral a tetejét.
A hűtőben töltött egy éjszakát - másnapra tökéletesen megpuhult és már lehetett  is szeletelni. Ja, és kóstolni!


Nagyon finom lett és biztosan sok verzióban el fogom még készíteni! Folyt.köv. 😋

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és örülök hogy Nektek is ízlett!! Köszönöm hogy belinkelted a receptemet. Másfajta ízesítésű krémmel is finom lehet, de szerintem ez a citromos mindent visz... mi imádjuk. Megsütöttem magamnak a cukormentes változatát, bevallom nagyon nehezen tudtam csak megállni, hogy ne habzsoljam be egyszerre. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is pillanatok alatt elfogyott. A szomszéd nőnek is nagyon ízlett, majd legközelebb is megkínálom vele!

      Törlés