2024. május 14., kedd

Babos vegetáriánus muszaka

 Annak ellenére, hogy "kicsit" hosszadalmas az előkészítése, nagyon szeretem a muszakát. És mivel hosszadalmas az elkészítése, ezért elég ritkán készítem. Most azonban kitaláltam ezt  a vegetáriánus verziót, ami annyira finom lett, hogy ezentúl gyakrabban kerül majd az asztalunkra.


Hozzávalók:
  • 3 db (kb 80 dkg) padlizsán
  • 5 db (kb 50 dkg) krumpli
  • 1 db nagyobb vöröshagyma
  • 1 db nagyobb sárgarépa
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 db paradicsomos babkonzerv (vagy külön bab és paradicsom paszta)
  • 2 kk zöldség fűszerkeverék (ha ez nincs, akkor pirospaprika, bors, őrölt kömény, pici citromhéj és csilipor)
  • olaj 

A padlizsánokat felkarikáztam, besóztam és egy kis ideig félretettem.
A krumplit is megpucoltam és karikákra vágtam, picit megsóztam,majd a nagy tepsiben sütőpapíron egymás mellé lerakosgattam és forró sütőben megsütöttem.
A raguhoz az olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát, majd hozzáadtam az apró kockákra vágott sárgarépát és a fokhagymát, kicsit megsóztam, majd tovább főztem/pirítottam. Amikor megpuhult, hozzáadtam a paradicsomos babkonzervet és a fűszerkeveréket és az egészet összerottyantottam.
Közben a padlizsánkarikákról papírtörlővel leitattam a nedvességet és kevés olajon egy serpenyőben mindkét oldalukon megsütöttem.


Készítettem egy sajtos besamelt:
5 dkg vajat (vagy margarint) közepes tüzön elkezdtem melegíteni, belekevertem 5 dkg lisztet, majd amikor picit megpirult (de nem barnult meg!) folyamatos keverés mellett hozzáadtam 5 dl tejet. Sóztam és addig kevergettem, amíg besűrűsödött. Levettem a tűzről és belekevertem 5 dkg reszelt sajtot.


Minden hozzávaló elkészült, már csak össze kellett állítani a muszakát. Egy mély tűzálló tálba rétegeztem először a megsült padlizsán felét, erre került a babos ragu fele, majd a sütőben megsütött krumplikarikák.


Ezután következett a babos ragu másik fele és a tetejére a megmaradt padlizsán.


Az egészet befedtem a sajtos besamellel és 200 fokos sütőben addig sütöttem, amíg szépen megpirult a teteje. (Kb 25-30 perc)


A tálalással célszerű várni egy kicsit, mert akkor könnyebb kiemelni a tányérra - főleg az első adagnál kell ügyeskedni - és az ízek is jobban összesimulnak. 
Tökéletes vendégeknek is, mert az egész műveletet jó előre el tudjuk készíteni és csak a sütést kell frissen végezni. Szerintem ez a verzió annyira finom, hogy nem csak a vegetáriánusok nyalják meg utána mind a tíz ujjukat. 😋









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése