2024. április 21., vasárnap

Sült zöldségtál camembert-rel és tofuval

 A múltkor vettünk camembert-t, ami nem fogyott el teljesen, így gondoltam elkészítek egy régi kedvelt receptet kicsit átalakítva. Így utólag, hogy elkészült és jóízűen megettük, azt kell hogy mondjam, hogy nagyjából annyi maradt az eredeti receptből, hogy a tetejére kockáztam és sütöttem a sajtot. 😅

Hozzávalók:

  • 18 dkg füstölt tofu
  • 50 dkg brokkoli
  • 1 db nagyobb sárgarépa
  • 1 db piros kalifornia paprika
  • 1 db nagyobb vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • bors
  • olaj és/vagy kókuszolaj
  • 2 dl tejszín
  • 120 gr camembert

A brokkolit megmostam, rózsáira szedtem, a végét kis kockákra felvágtam és mikróban kevés vízzel 8 perc alatt megfőztem.
Az forró olajon a kockákra vágott tofut minden oldalról átsütöttem, majd kiszedtem az olajból és félretettem.
A sárgarépát megtisztítottam és hosszúkás szeletekre vágtam - nekem ez a krumplihámozóval megy a leggyorsabban - és az olajon néhány perc alatt megsütöttem, pirítottam, majd ezt is kiszedtem és félretettem.
A vöröshagymát apró kockákra vágtam, az olajon megdinszteltem, hozzáadtam a fokhagymát és a felvágott kaliforniai paprikát, sóztam, borsoztam és a paprikát is roppanós puhára pirítottam.
Amikor ez is elkészült, akkor a tofut és az összes előkészített zöldséget visszatettem a seprenyőbe, hozzáadtam a tejszínt és még egy picit sóztam, borsoztam. (Csak finoman, hogy a zöldségek íze maradjon a meghatározó.) Még 1-2 percig főztem, majd áttettem egy nagy méretű jénaiba és a tetejét kiraktam az összevágott camembert sajttal.


A sütőt 200 fokra előmelegítettem és a sajtos-zöldséges ragut kb 15 perc alatt készre sütöttem - csak addig, amíg a sajt elkezdett folyni.
Amíg sült a zöldség, megfőztem a spagettit köretnek. (Bármilyen más tészta is tökéletes hozzá, vagy esetleg rizs, vagy akár bulgur.)
Elképesztően finom lett. És ami egyáltalán nem hátrány, pillanatok alatt elkészült. A hozzávaló zöldségeken is bátran lehet változtatni, ha esetleg más van itthon (pl. gombával, padlizsánnal is klassz lehet - igaz, az már egy másik étel! 😃)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése