2023. augusztus 4., péntek

Sárgadinnyés joghurt torta sütés nélkül

 Szeretjük a gyümölcsös, könnyű desszerteket és mivel dübörög a dinnyeszezon, igazán logikus volt a mézédes sárgadinnyét használni ehhez a gyors és finom tortához.

A torta alaphoz összetörtem 20 dkg babapiskótát (csak egyszerűen kézzel szétnyomtam, morzsoltam, nem kell, hogy nagyon egységes apró legyen), összekevertem 10 dkg olvasztott vajjal, majd belenyomkodtam egy 24 cm-es tortaforma aljába és betettem a hűtőbe. (Sütőpapírból vágtam egy kört az aljára, hogy könnyebb legyen kiszedni.)


Kb 1 kg-os sárgadinnyét kettévágtam, megtisztítottam a magoktól, majd egy kiskanál segítségével kis golyókat kanyarítottam belőle. Azokat a részeket is kikanalaztam, ahol már nem sikerült a gömböcske, majd az egészet egy tálba tettem, megszórtam 2 ek porcukorral, meglocsoltam egy pici rummal és hagytam állni.

1 zacskó vaníliás pudingot jó sűrűre főztem 3 ek cukorral és 3,5 dl tejjel, majd hagytam egy kicsit hűlni. Hozzákevertem 500 gr görög joghurtot (a sima is jó, de akkor egy picit több cukor kell, mert az egy kicsit savanyúbb) és belevágtam a dinnyedarabkákat, amelyek nem lettek szép formájúak. (és egyébként sem férne el annyi a torta tetején! 😍) 1 dkg zselatint elkevertem 0,5 dl rumos dinnyelében, egy picit felmelegítettem és elkevertem a pudingos joghurttal.

A tortaformából kivettem a torta alapot és ráborítottam a tálaló tálra, majd lehúztam róla a papírt és újra köréraktam a karikát. Beleöntöttem a formába a joghurtos-pudingos masszát, eligazgattam rajta a dinnyegömböcskéket (és a kertből frissen szedett málnát 💜) és visszatettem a hűtőbe.



 Természetesen nem volt türelmünk kivárni, hogy  jól megdermedjen és még aznap meg kellett kóstolnunk! Isteni finom volt, de másnapra ha lehet, még finomabb lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése