2023. július 2., vasárnap

Túrós-sárgabarackos pite

Beindult a sárgabarack szezon - igaz, nem a saját fánkon, csak a piacon. 😃 Írhatnám, hogy nagyon szeretjük és alig várjuk, hogy legyen végre sárgabarack, de ebben semmi különös nincs, hiszen ez minden gyümölcs esetén igaz. Persze ettől még írhatom. 😂 A lényeg, hogy csodálatosan szép és finom barackot vettünk a múltkor, amiből ezt a nagyon finom, frissítő süteményt sütöttem.

Az alaphoz a kedvenc almás-mákos pite tésztáját használtam, amihez a hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 12 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • 1 dkg élesztő
  • 1 mk sütőpor
  • 1 ek cukor
  • kb 1 dl tej
A tésztát összeállítottam és addig hagytam pihenni/kelni, amíg elkészítettem a többi réteget.



A barackokat megmostam, kimagoztam.
75 dkg túrót összekevertem 18 dkg cukorral, 2 dkg vaníliás cukorral és 3 tojássárgájával. Botmixerrel is átdolgoztam, hogy ne maradjon darabos, hanem kellemesen krémes legyen. A 3 db fehérjét habbá vertem és óvatosan hozzákevertem a túróhoz.



A "piros" tepsi aljába - ami persze bármilyen színű is lehet, de 25x32 cm a mérete - belenyomkodtam a tésztát úgy, hogy a széleire is jusson. Megszórtam kevés zsemlemorzsával, majd a barackokat belsejükkel lefelé lerakosgattam egymás mellé. (Nem mértem meg, de 1 kg biztosan volt - igazság szerint a lekvárfőzésből szedtem ki annyit, amennyi a sütihez kellett.) 2 evőkanál cukorral és kevés fahéjjal megszórtam, majd a tetejét beterítettem a túróval.
Előmelegített sütőben légkeveréssel 175 fokon sütöttem 30-35 percig.


Amikor elkészült hagytam egy kicsit hűlni, majd olvasztott csokoládét csorgattam a tetejére és hagytam teljesen - na jó, majdnem teljesen 😉 kihűlni. 



2 megjegyzés:

  1. Húúúú, megint nagyon finom süteményt sütöttél, kedvemre való lenne, beletudnák harapni. Megyek a piacra és veszek sárgabarackot, és megsütöm a cukrosoknak való verziót! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gizi, tiszta szívemből ajánlom, mert tényleg nagyon finom. Igaz sütni kell, de ebben a nagy melegben nagyon kellemes, frissítő édesség. Én a Te kókuszhabos tetejű pitéddel szemezek, hamarosan az kerül sorra!

      Törlés