2023. április 29., szombat

Hajdina pástétom

A hajdina teljesen kimaradt gyerekkorunk ételei közül, igaz, hírét azért hallottam. Viszont egy ideje megbarátkoztunk vele, sőt, a hajdinából készült pástétom nagy kedvencünkké vált. Azon kívül, hogy nagyon finom, nagyon egészséges is: kiváló antioxidánsforrás, jelentős magnéziumtartalommal rendelkezik és cukorbetegek is fogyaszthatják. 


Hozzávalók:
  • 25 dkg hántolt hajdina
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • bors
  • pirospaprika (egy része füstölt), 
  • Piros arany
  • pici majoranna
  • olaj
A hajdinát folyó vízben átmostam, majd kevés olajon kicsit megpirítottam. (A pirítás kihagyható, de nem érdemes, mert így kicsit kellemesebb, "diósabb" lesz az íze). Kétszeres mennyiségű vízzel felöntöttem, sóztam és megfőztem. Amint felforr, rögtön vissza lehet venni és kis lángon főzni.



Amíg főtt a hajdina kevés olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát, majd az összes hozzávalót egy keverőtálba tettem és botmixerrel összedolgoztam. Érdemes kicsit kóstolgatni, hogy a szájízünknek megfelelő legyen. Ha szükséges, még egy kis olíva olajjal lazíthatjuk.



Amikor elkészült, egy darab folpack közepére halmoztam, szalámi-szerűre formáztam és betettem a hűtőbe egy éjszakára. 


Másnap szépen lehet szeletelni. Kicsit ránézésre a régi bácskaira emlékeztet, csak éppen sokkal finomabb, mint az volt!




Ha éppen nincs itthon folpack vagy nincs kedvünk vele játszani, nyugodtan egy tálban is tárolhatjuk. Friss kenyérre vagy pirítósra kenve csodálatos reggeli!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése