2020. november 17., kedd

"Padlizsán-töpörtyűs" rakott krumpli

Ez megint egy olyan recept, ami nagyon, de nagyon finom, viszont egy csöppet sem fotogén. 😊 Az ötlet a youtube-ról van és érdemes kipróbálni! Tudom, nincs benne hús, sőt ebbe most tojás sem került, de úgy tökéletes, ahogy van. Egyszerű hozzávalókból egyszerű elkészíteni és egyszerűen nagyszerű!

 

 Az egész krumplikat megfőzöm, pont úgy, mint bármelyik másik rakott krumplihoz szoktam. (Célszerű egyforma méretű burgonyákat választani, hogy egyszerre puhuljon meg az összes.) Leöntöm róla a vizet és még melegen lehúzom a héját.

Utána jöhetnek a padlizsánok!

Most 2 db nagyobb padlizsánt meghámoztam, majd kockákra vágtam. Egy nagy tálban összekevertem a fűszerekkel - vegeta, kevés só,( ha a vegeta nem sós,) bors, zöldfűszerek (majoranna, oregánó, bazsalikom), piros paprika (esetleg füstölt, az enyém most sima volt) és 5 gerezd fokhagyma.

Összekevertem és hagytam állni kb 10 percet.


Néhány kanál olívaolajat egy nagy serpenyőben felmelegítettem, beletettem a padlizsánkockákat és  kevergetve megpirítottam. Ez kb 5-10 perc.

Teljesen olyan állaga/illata lett, mintha töpörtyű vagy szalonna lenne.



 A tepsi aljára öntöttem egy pici olajat, majd kiraktam a felkarikázott krumpli egyharmadával. Picit megsóztam és eligazgattam rajta a megsűlt padlizsán felét. Erre került néhány kanál tejföl, majd jöhetett a következő réteg. A tetején a krumplit teljesen betakartam tejföllel és előmelegített 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.






Ha véletlenül (vagy készakarva) több padlizsánból készítenénk "töpörtyű!szalonnát", akkor a hűtőben remekül eláll néhány napig. Nálunk szalonnás tojásrántottában végezte a maradék másnap reggel 😆




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése