2020. november 17., kedd

Elzászi almás pite

 Érik az alma. Szerencsére idén nagyon sok almánk van, így az elmúlt időszakban rengeteg almás sütit sütöttem. Ez a recept sok-sok éve bújik meg a receptes gyűjteményem mélyén és még sosem próbáltam ki. Ami így utólag bevallva igen nagy hiba volt!

 
Az omlós tésztát állítottam össze először. A hozzávalók 30dkg liszt, 20 dkg vaj (vagy margarin), 10 dkg porcukor, 1 db tojás. (Vaníliás cukrot vagy vanília aromát, valamint egy kis citromhéjat tehetünk bele). Gyors mozdulatokkal kell dolgozni, hogy ne olvadjon el benne a vaj. Ha nagyon nem akar összeállni akkor egy kevés tejet vagy tejfölt tehetünk bele, de nekem nem volt rá szükségem. A tésztát folpack-ba csomagoltam és betettem a hűtőbe.


A következő réteghez megpucoltam 1,5 kg almát, majd félbevágtam és magházuktól is megszabadítottam őket. 10 dkg mazsolát beáztattam meleg vízbe és 10 dkg diót  durvára megdaráltam.

Legalább 1 órát érdemes a tésztát a hűtőben tartani - de persze lehet többet is -, majd lisztezett felületen akkorára nyújtottam ki, hogy a "piros tepsi" (kb 25x32 cm) széleit is takarja a tészta. Utána kiraktam babapiskótával (kb 20 db fért el rajta) és jöhettek az almák. Minden almát óvatosan néhány milliméterenként bevagdostam, hogy lehetőleg azért egyben maradjanak. Egymás mellé berakosgattam őket a babapiskóták tetejére a magházukkal lefele. A közöket kitöltöttem a lecsöpögtetett mazsolával és a dióval, valamint az almák tetejét lekentem 5 dkg olvasztott vajjal.

A tetejére egy öntetet készítettem a következő hozzávalókból:

  • 2 db tojás
  • 4 dkg cukor (ha savanyú az alma, akkor lehet kicsit több)
  • 1 púpozott kávéskanál fahéj
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 4 dl tejszín

Az öntet hozzávalóit csomómentesre kevertem, majd ráöntöttem a sütire - igyekeztem nem az almákra, hanem a közökre önteni. Előmelegített 180 fokos sütőben kb 1 órán keresztül sütöttem.


Még picit langyosan megkóstoltuk. Mondhatom, elképesztően finom volt!

Aztán persze hidegen is megkóstoltuk. Továbbra is elképesztően finom volt! 😍


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése